دسته‌بندی نشده

3 روش رفع گرفتگی سینک ظرفشویی

روش های رفع گرفتگی سینک ظرفشویی یراق نما

تکنیک های جدید رفع گرفتگی سینک ظرفشویی 🙂 

بدون شک آشپزخانه یکی از مهم ترین بخش های هر خانه است. جایی که افراد گاه غذای ساده ای درست می کنند و گاه از سر حوصله خوردنی های رنگارنگ تهیه می کنند.  طبیعی است تمیزی و بهداشت مکانی که غذا در آن پخته می شود از اهمیت بالایی برخوردار است. از این رو یکی از دغدغه­ های اصلی  افراد تمیز نگه داشتن محیط آشپزخانه است. یکی از مهمترین بخش­های هر آشپزخانه قسمت سینک و ظرفشویی است. یکی از متداول­ترین مشکلات در ارتباط با سینک ظرفشویی گرفتگی آن است. در صورت مسدود شدن سینک ظرفشویی جدا از بوی بسیار نامطبوع آن ، عملا آشپزخانه لَنگ می ماند. راه کار شما برای رفع گرفتگی سینک ظرفشویی چیست؟

راه های بسیاری برای رفع گرفتگی سینک وجود دارد. استفاده از شوینده ها و مواد پاک کننده طبیعی مانند سرکه، جوش شیرین و پودر لباسشویی دستی و…  همه از راه­کارهای متداول برای رفع گرفتگی سینک ظرفشویی هستند . اما واقعیت این است نباید  معجزه نظافت سینک ظرفشویی را به صورت روزانه برای جلوگیری از گرفتگی آن نادیده گرفت.

بیشتر افراد ممکن است به جای نظافت روزانه و خارج کردن باقی مانده مواد غذایی از مسیر فاضلاب به دنبال استفاده کردن از لوله بازکن­ها برای رفع گرفتگی سینک ظرفشویی در مواقع ضروری باشند.

اما شاید برای بسیاری از شما سوال پیش آمده باشد که لوله باز کن ها چه تاثیری روی لوله های پلاستیکی سینک ظرفشویی دارند؟ هر چند این مواد شیمیایی در رفع گرفتگی سینک های ظرفشویی موثر هستند . اما استفاده از این مواد شیمیایی، علاوه بر ضررهایی که برای مجرای تنفسی و مخاط چشم انسان دارد، باعث پوسیدگی و خوردگی لوله های پلاستیکی و فلزی می شود. از این رو در این مقاله راه حل های مناسب تر و کم خطری را برای رفع گرفتگی سینک ظرفشویی شرح می­دهیم. در ادامه همراه ما باشید تا با استفاده از این روش ها بدون نیاز به شرکت های لوله بازکنی گرفتگی سینک ظرفشویی خود را برطرف کنید.

 

رفع گرفتگی سینک ظرفشویی 01 یراق نما

 

1- رفع گرفتگی سینک با استفاده از میله رخت آویز

شاید هیچ وقت به رخت آویز به عنوان یک ابزار کاربردی برای رفع گرفتگی سینک ظرفشویی  نگاه نکرده بودید. اما این روش در بیشتر مواقع برای رفع گرفتگی سینک ظرفشویی راه گشاست. برای این کار، شما تنها نیاز به یک رخت آویز قدیمی دارید. ابتدا رخت آویز را کاملا باز کنید و سپس با یک طرف آن، قلاب بسازید. این قلاب را داخل لوله سینک ظرفشویی فرستاده و آنقدر تکان دهید تا به چیزی گلوله مانند یا سفت برخورد کنید. بعد با یک حرکت آن را به سمت بالا بکشید. اما همیشه بخاط داشته باشیدبرای رفع گرفتگی سینک نیازی به اعمال نیروی بیش از حد نیست.

 

2- رفع گرفتگی سینک با دستگاه زباله خرد کن

 

رفع گرفتگی سینک ظرفشویی 02 یراق نما

 

از قدیم گفته اند پیشگیری بهتر از درمان است. زباله خرد کن ها، دستگاه هایی هستند که زیر سینک ظرفشویی نصب شده  و زباله هایی که به آن وارد می شوند را خرد می کند. بسیاری از افراد، حین شستن ظرفها یا استفاده از سینک ظرفشویی متوجه ریختن مواد غذایی درون سینک نمی شوند.  همین موضوع باعث گیر افتادن زباله ها درون لوله و گرفتگی آن می شود. رفع گرفتگی سینک در اکثر موارد کار ساده­ای نیست. با نصب این دستگاه، نیاز به جدا کردن زباله ها و نگرانی برای ورود زباله به درون لوله سینک نیست. در واقع دستگاه زباله خرد کن یکی از راه­کارهای دائمی برای برای رفع گرفتگی سینک ظرفشویی  است.

برای استفاده از این دستگاه، تنها چند نکته را باید مدنظر قرار دهید. برای مثال بهتر است پوست سیب زمینی را داخل این دستگاه نریزید. چرا که پوست سیب زمینی می­تواند به مخلوط چسبناکی مانند پوره سیب زمینی تبدیل شودو موجب گرفتگی لوله شود. مورد بعدی که باید به آن توجه کنید، وارد نکردن پوست قهوه یا شانه تخم مرغ درون دستگاه است. به دلیل آنکه چنین زباله هایی نیز به قطعات بسیار کوچکی ریز می شوند و در نهایت به لجن درون لوله می چسبند و موجبات گرفتگی لوله را فراهم می کنند.

 

3- رفع گرفتگی سینک با استفاده از جاروبرقی

 

رفع گرفتگی سینک ظرفشویی 03 یراق نما

 

یکی از راه­های کاربردی و نه چندان شناخته شده برای رفع گرفتگی سینک ظرفشویی  استفاده از جاروبرقی است. در این روش جاروبرقی شما باید از مدل  خشک و تر باشد تا  قابلیت تولید باد (دمنده) را نیز داشته باشد. برای استفاده از جاروبرقی برای رفع گرفتگی سینک ابتدا درپوش سینک را باز کرده و لوله جاروبرقی را درون لوله قرار دهید. تا جایی که امکان دارد سعی کنید دهانه لوله جارو برقی را به دهانه لوله سینک چفت کنید. سپس جاروبرقی را روی حالت دمنده گذاشته و آن را روشن کنید. در ابتدا صدای زوزه بلندی از جاروبرقی به گوش خواهد رسید، اما به محض آنکه گرفتگی لوله باز شود، متوجه تغییر زیادی در صدای تولید شده توسط جاروبرقی خواهید شد. اگر پس از 15 ثانیه، تغییری در صدا ایجاد نشد، جارو برقی را یک بار به حالت مکش و سپس به حالت دمنده تغییر دهید. به این ترتیب قدرت جارو بیشتر شده و می تواند در رفع گرفتگی سینک موثر باشد.

 

سخن نهایی:

در این مقاله سعی کردیم روش­های رفع گرفتگی سینک ظرفشویی را به شما آموزش دهیم. شما هم اگر از روش دیگری برای رفع گرفتگی سینک های ظرفشویی استفاده می کنید در قسمت نظرات سایت یراق نما با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *