سینک

سینک ظرفشویی گرانیتی

سینک ظرفشویی گرانیتی01 یراق نما

 سینک  ظرفشو یی گرانیتی

آشپزخانه قلب خانه است. منبع تمام بوهای خوب و طعم‌های مطبوع آشپزخانه است. از مهمترین اجزای آشپزخانه نیز سینک ظرفشویی است، زیرا بخش بسیاری از فعالیت ما در آشپزخانه مانند نظافت، شستشو و حتی بخشی از مراحل پخت غذا توسط سینک انجام می‌شود.
به همین دلیل انتخاب بهترین سینک برای آشپزخانه بسیار مهم است. اما ممکن است برای برخی افراد این انتخاب سخت باشد زیرا اطلاعات کافی برای خرید سینک مناسب را ندارند.سینک ظرفشویی گرانیتی ایرانی
به همین دلیل در یراق نما تصمیم گرفتیم مقالاتی درباره انواع سینک بنویسیم. موضوع این مقاله به سینک گرانیتی اختصاص داده شده است. مطمئن باشید هر مطلبی که نیاز دارید درباره سینک ظرفشویی گرانیتی بدانید در این مقاله نوشته شده است پس تا انتها با ما همراه باشید.

قبلا مقاله‌ای در یراق نما با عنوان تمیز کردن سینک ظرفشویی منتشر شده است. در آن مقاله به طور مختصر انواع سینک‌ها و نحوه تمیز کردنشان توضیح داده شده است که اگر علاقه دارید یا برایتان مفید است توصیه می‍کنیم مطالعه کنید.

 

گرانیت چیست؟

موضوع اصلی این است که اصلا گرانیت چیست؟ اگر بخواهیم ساده توضیح دهیم گرانیت نوعی سنگ است. این سنگ‌ها از سرد شدن مواد مذابی به نام ماگما به وجود می‌آیند. جالب اینجاست که گرانیت در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی وجود دارد.
رنگ سنگ‌های گرانیتی به کانی و مواد تشکیل دهنده آن بستگی دارد. سنگ‌های گرانیتی طبیعی که در طبیعت یافت می‌شوند به رنگ‌های مشکی، خاکستری و حتی صورتی یافت می‌شوند.

 

رنگ سنگ‌های  سینک ظرفشویی گرانیتی

باید اشاره کرد که سنگ‌های گرانیتی امروزه به وسیله بشر نیز ساخته می‌شوند و همین امر باعث شده است این سنگ‌های مصنوعی به دلیل استفاده از رنگ‌های پلیمری و اکرلیک در آنها تنوع بسیار زیادی در طرح و رنگ داشته باشند. این تنوع بالا سبب شده این رنگ‌ها زیبایی خاصی داشته و برای انواع سلیقه‌ها نیز مناسب باشند.

سینک ظرفشویی گرانیتی02 یراق نما

چرا سینک ظرفشویی گرانیتی طرفدار زیادی دارد؟

 

گرانیت متریالی زیبا، لوکس و در عین حال مقاوم به شمار می‌آید. از این متریال در ساخت و ساز ساختمان و در بخش‌های مختلف آن استفاده می‌کنند. یکی از کاربردهای گرانیت به عنوان سینک آشپزخانه است.
سینک ظرفشویی گرانیتی محبوبیت بسیاری دارد. زیرا ظاهر آن بسیار زیبا بوده و به محیط آشپزخانه نیز جلوه‌ای خاص می‌بخشد. از طرفی دیگر تنوع در طرح و رنگ این سینک‌ها توانسته افراد با سلایق مختلف را راضی نگه دارد.
استحکام این سینک‌ها و نظافت راحت آنها نیز قابل توجه هستند.

 

مزایا و معایب استفاده از سینک  ظرفشویی گرانیتی

مزایا

  • ظاهری زیبا و لوکس برای انواع دکوراسیون کلاسیک و مدرن
  • تنوع در رنگ
  • مقاوت بالا
  • راحتی در تمیز کردن و نظافت سنگ
  • اکثر سینک‌های گرانیتی که امروزه تولید می‌شوند آنتی باکتریال هستند.
  • نصب آسان
  • دارای انواع ضد خط و خش

معایب

  • قیمت بالا به خصوص نسبت به سینک‌های استیل
  • از آنجایی که گرانیت از 70% گرانیت جامد و 30% اکرلیک ساخته می‌شود جسمی سخت به حساب می‌آید و ممکن است با برخورد شدید ظروف به گرانیت، ظروف شما بشکنند.
  • حساس بودن به برخی از لک‌ها و مواد

 

همانطور که دیدید مزایای سینک ظرفشویی گرانیتی بیشتر از معایب آن است. با این حال ادامه مقاله را مطالعه کنید تا با اطمینان بیشتری بتوانید سینک مورد نظر خود را انتخاب کنید.

 

سینک ظرفشویی استیل یا گرانیتی ؟

سینک استیل از پرفروش‌ترین سینک‌ها به حساب می‌آید. به همین دلیل هنگام انتخاب ممکن است در دو راهی سختی قرار بگیرید. در ادامه تفاوت‌ها و ویژگی‌های این دو سینک را مقایسه می‌کنیم تا انتخاب راحتتری داشته باشید.

سینک ظرفشویی04 یراق نما

عمر و دوام بالا سینک گرانیتی

اگر برای شما عمر بالای سینک اهمیت دارد، پیشنهاد ما به شما سینک گرانیتی است. این نوع سینک‌ها به دلیل درجه سختی بالایی که دارند به این راحتی‌ها آسیب نمی‌بینند. پس اگر در روز با سینک سر و کار زیادی دارید و چندین بار ظرف می‌شویید، بهتر است از سینک گرانیتی استفاده کنید.

ظاهری شیک وزیبا سینک گرانیتی

نمی‌توان گفت سینک گرانیتی زیباتر از سینک استیل است، زیرا هر کس سلیقه خاص خود را دارد و هر کدام از این سینک‌ها نیز زیبایی خاص خود را دارند. سینک استیل با رنگ خنثی و براق خود می‌تواند به راحتی با هر دکوراسیونی هماهنگ شود. از طرف دیگر سینک‌های گرانیتی با تنوع در رنگ می‌توانند سلایق مختلفی را پوشش دهند. همه چیز بستگی به سلیقه شخص شما دارد.قیمت سینک گرانیتی

قیمت سینک ظرفشویی گرانیتی

از لحاظ قیمت باید گفت قیمت سینک گرانیتی بیشتر است و این موضوع به علت کیفیت بالای آن، کمبود گرانیت طبیعی در طبیعت نسبت به استیل، یا مراحل سخت ساخت گرانیت مصنوعی کاملا طبیعی است. اما اگر از سینک گرانیتی خوشتان آمده با توجه به عمر بالای آن اندکی بیشترهزینه کردن به صرفه است.

نظافت آسان سینک های گرانیتی

قطعا نظافت سینک استیل سخت تر از گرانیتی است. سینک استیل به راحتی و حتی با آب نیز لک می‌شود.
بعد از مدتی نیز رسوبات و جرم به خود گرفته و کدر می‌شود به همین دلیل باید به طور مرتب تمیز شود. اما سینک گرانیتی به خصوص گرانیت کامپوزیت ( همان گرانیت مصنوعی) به راحتی تمیز شده و مانند روز اول می‌شود.

شیوه تمیز کردن سینک گرانیتی

درست است که گفتیم تمیز کردن سینک ظرفشویی گرانیتی راحت است. اما با رعایت یک سری نکات هم سینک شما تمیز است و هم همیشه مانند روز اول باقی خواهد ماند.
نکته بسیار مهم این است که برای تمیز کردن این سینک هرگز از مواد سفید کننده و دارای آمونیاک استفاده نکیند. بهترین راه استفاده از مواد شوینده طبیعی است. به علاوه از یک اسفنج یا دستمال نرم برای تمیز کردن سینک استفاده کنید.

سینک ظرفشویی گرانیتی07 یراق نما

مرحله اول

سینک خودتان رو با آب بشویید. بهتراست این کار را به صورت روزانه و پس از هربار شستن ظروف انجام دهید. پس از این مرحله می‌توانید از مواد مختلفی که در خانه دارید استفاده کنید.

مرحله دوم

می‌توانید جوش شیرین را روی سطح سینک بپاشید اندکی صبر کرده و سینک را بشویید. همین کار را با سرکه نیز می‌توانید انجام دهید. فقط سرکه باید به مدت 20 دقیقه روی سینک بماند.

مرحله سوم

سینک را با آب گرم و صابون بشویید. در انتها نیز با یک دستمال نرم سینک خود را خشک کنید.

 

تمیز کردن سینک گرانیتی سفید

سینک گرانیتی سفید رنگ، لک‌ها و خط و خش را راحتتر نشان می‌دهد به همین دلیل در نظافت آن باید دقت بیشتری کرد.

بهترین کار این است که نصف پیمانه جوش شیرین، 2 قاشق غذاخوری صابون کاستیل، 15 قطره عصاره روغنی لیمو را مخلوط کرده و پس از شستن سینک با آب از این مخلوط به کمک اسفنج نرم استفاده کنیم. بعد هم دوباره با آب شسته و سینک را خشک می‌کنیم.

راهنمای انتخاب بهترین سینک ظرفشویی گرانیتی

خب تا اینجا قطعا متوجه شده‌اید که آیا سینک گرانیتی مناسب شما است یا نه. اگر قصد دارید سینک گرانیتی بخرید باید به نکاتی که در ادامه می‌گوییم توجه کنید.

نحوه نصب سینک

سینک‌ها به صورت، توکار، زیرکار و روکار نصب می‌شود. نصب سینک به صورت روکار ساده‌تر است.

اما سینک توکار زیبایی بیشتری به آشپزخانه شما می‌بخشد. بهتر است قبل خرید سینک با توجه به آشپزخانه و همچنین سلیقه خود سینک مناسب را از لحاظ نصب انتخاب کنید.نصب سینک گرانیتی

تعداد لگن و عمق لگن‌های سینک

اگر آشپزخانه بزرگی دارید و در طول روز ظروف زیادی نیز برای شستن دارید پیشنهاد ما خرید سینک‌های دو لگنه است.

این موضوع کاملا به نیاز و سلیقه شما بستگی دارد. عمق لگن‌های سینک نیز می‌تواند متفاوت باشد. لگن با عمق بیشتر برای شستن میوه و سبزیجات وظروف در حجم زیاد مناسب‌تر است.

سینک ظرفشویی گرانیتی06 یراق نما

سایر ویژگی‌های سینک ظرفشویی گرانیتی

 

برخی سینک‌های گرانیتی سطحی زبر و غیرصاف دارند. این سینک‌ها ضدخش هستند. پس اگر به دنبال سینک گرانیتی ضدخش هستید به این موضوع توجه کنید.

اکثر سینک‌های ظرفشویی بخصوص سینک‌های گرانیتی دارای لوازم جانبی هستند. قبل از خرید مدل مورد نظر را انتخاب کرده به خوبی درباره آن تحقیق کنید و در هنگام خرید حتما به این موضوع توجه کرده و لوازم جانبی را از فروشنده بخواهید.

سینک‌ها در حالت عادی سطحی هموار دارند. اگر آشپزخانه شما شیب دارد صاف بودن سطح سینک باعث می‌شود مقداری آب همیشه در سینک باقی بماند.
مدل‌هایی از سینک با اندکی شیب ساخته می‌شوند که اگر آشپزخانه شما شیب دارد از مدل سینک‌هایی انتخاب کنید که مقداری شیب دارند.

سخن آخر

امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. ما سعی کردیم تمام نکات مهمی که به ذهنمان می‌رسید را برای شما بازگو کنیم، اما اگر نکته‌ای فراموش شده یا سوالی دارید خوشحال می‌شویم از طریق نظرات خود با ما در میان بگذارید تا به شما کمک کنیم.

فروشگاه یراق نما انواع سینک ظرفشویی گرانیتی از معتبرترین برندها را ارائه می‌کند.
یراق نما با قیمت مناسب و واقعی محصولات و داشتن اینماد بهترین فروشگاه اینترنتی برای خرید انواع محصولات آشپزخانه بخصوص انواع سینک است. برای اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.
منتظر مقالات کامل و تخصصی ما درباره سایر سینک‌ها به طور مجزا باشید.

سینک ظرفشویی یاق نما

 

 

 

 

 

 

۱ دیدگاه در “سینک ظرفشویی گرانیتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *