سطل زباله کابینتی

نحوه نصب سبد سوپر یخچالی ادلان

سبد سوپری یخچالی کابینت

سبد سوپری یخچالی آدلان
نظم همیشه برای انسان مهم بوده است. به همین دلیل همه سعی می‌کنند در خانه‌های خود به نحوی نظم و ترتیب را برقرار کنند.
آشپزخانه نیز از این قاعده مستثنی نیست. اقلام خوراکی، ظروف و … بسیاری در آشپزخانه باید جا شوند.
پس برقراری نظم و انسجام در آشپزخانه بسیار مهم است. بخصوص در دکوراسیون‌های مدرن و مینیمال! سبدهای سوپری یخچالی ساخته شده‌اند تا باعث انسجام کابینت‌ها و وسایل داخل آنها شوند.
به کمک سبد سوپری یخچالی می‌توانید از فضای کابینت خود بیشترین استفاده را کنید. در عین حال دسترسی به همه اقلام راحتتر بوده و باعث نظم و ترتیب بیشتر کابینت می‌شوند.
اما نحوه نصب سبد سوپر یخچالی چگونه است؟ در ادامه با یراق نما آشنا باشید تا با روش نصب سبد سوپری یخچالی آشنا شوید.

1- آشنایی با قطعات مختلف سبد سوپر یخچالی

در ادامه سعی می‌کنیم تمام قطعاتی را که ممکن است همراه با سبد یخچالی شما ارائه شود را نام ببریم.

  • شاسی داخلی
  • شاسی خارجی
  • سبد بزرگ
  • سبد کوچک
  • یراق پلاستیکی شیاردار
  • یراق پلاستیکی L
  • مجموعه شاخک داخلی
  • ناودانی شاخک
  • یراق لولا چپ
  • یراق لولا راست
  • بوشن فاصله گذار
  • تسمه رابط کننده
  • مجموعه صفحه کف
  • شاخک بزرگ بیرونی
  • شاخک کوچک بیرونی
  • پیچ خودکار 4*20
  • پیچ خودکار 25*4
  • پیچ سرتخت 15*5
  • پیچ آلن 30*8
  • واشر

2- توجه به یونیت سبد سوپر یخچالی

در خرید و نصب سبد سوپری کابینت یا هر یک از تجهیزات دیگر آشپزخانه توجه به یونیت محل نصب بسیار مهم است. یونیت در واقع اندازه محل نصب است. قبل از خرید باید به دقت ارتفاع، عرض و عمق محل نصب را اندازه بگیرید.
پس از اندازه گیری سبد سوپری یا هر تجهیزات دیگری را با اندازه‌ای متناسب با فضای محل نصب خریداری کنید. در غیر اینصورت نصب امکانپذیر نبوده یا بسیار مشکل است.

3- اتصال سبد به کف کابینت

پس از اینکه محصولی با یونیت مناسب انتخاب کرده و خریداری کردید. نوبت به نصب سبد می‌رسد. سبد را باید به کمک مجموعه کف متصل کرد.
این مجموعه به کمک چند پیچ متصل می‌شود. فقط توجه داشته باشید باید به نوع نصب و کاربرد سبد نیز توجه داشته باشید.
برای مثال برخی سوپری‌ها به درب کابینت متصل باشند. اگر اتصال از کف باشند نیز با توجه به یونیت محصول فاصله آن از لبه کابینت متفاوت خواهد بود.
برای مثال اگر یونیت 40 یا 45 سانتی‌متر باشد فاصله آن حدود 27.5 خواهد بود در صورتی که در یونیت‌های 50، 55 و 60 این فاصله 27 سانتی متر است.

اتصال به کف

فاصله مجموعه کف از دیواره‌های کابینت نیز بسیار مهم است. اول از همه باید مشخص کنید درب کابینت شما از سمت راست باز می‌شود یا چپ! فاصله مجموعه کف از دو طرف باید حدود 32 سانتی متر باشد.

4- توجه به درب کابینت

در این بخش توجه به درب راست بازشو یا چپ بازشو اهمیت پیدا می‌کند. زیرا باید شاسی داخلی و شاخک ها را وصل کنید. شاخک ها باید متناسب با سمت درب به شاسی متصل شوند. در شاسی یک قسمت برای اتصال پیچ شاخک ها به شاسی در نظر گرفته شده است. باید شاخک ها را با پیچ به شاسی وصل کنید.

در کابینت

 

5- اتصال شاسی به کف

در این مرحله باید شاسی‌های داخلی را به کف وصل کنید. این کار باید توسط 8 واشر و دو پیچ آلن 30*80 انجام می‌شود. روی صفحه برای اتصال شاسی دو قسمت تعبیه شده است. قسمتی در شاسی را که مشخص شده مماس با صفحه قرار دهید. بعد از آن واشر را در بالای شاسی قرار داده و آنها را با پیچ وصل کنید.

اتصال شاسی به کف

6-  اتصال شاخک‌ها به بدنه کابینت

در این مرحله باید ناودانی شاخک را به بدنه کابینت متصل کنید. این ناودانی باید توسط یک پیچ خودکار و در ناحیه زیر غلتک به کابینت وصل شود. نکته مهم این است که فاصله جلوی ناودانی شاخک تا جلوی کابینت باید حدود 26 سانتی متر باشد. بالای ناودانی تا بالای شاخک هم باید 17 میلیمتر باشد.

اتصال به بدنه کابینت

7 – اتصال شاسی بیرونی

شاسی برونی روی درب کابینت نصب می‌شود. این شاسی را مماس با درب نگه دارید.
یراق لولاها با توجه به سمت درب کابینت به شاسی خارجی وصل کنید.
در محصولات آد لان با وجود دو لولا با ارتفاع متفاوت می‌توان برخورد لولای درب با لولای گازرو به حداقل می‌رسد.

اتصال شاسی

8- استفاده از یراق‌های پلاستیکی

در این مرحله شما باید یراق پلاستیکی L را به بدنه کابینت وصل کنید. این یراق را باید با توجه به جهت باز شدن درب درکنار و کف کابینت وصل شود. با پیچ‌های خودکار 25*4 می‌توانید این کار را انجام دهید. فقط باید توجه داشته باشید فاصله ی یراق از لبه کابینت باید 0.5 سانتی متر باشد.

اتصال یراق پلاستیکی

9- متصل کردن شاسی بیرونی به یراق پلاستیکی

یراق بالایی را با توجه به یراق پلاستیکی پایینی نصب کنید. سپس وارد میله‌ی یراق لولای بالا کنید. حال باید مجموعه شاسی بیرونی را که به درب کابینت متصل کرده‌اید وارد یراق پلاستیکی کنید. یراق پلاستیکی بالا را نیز باید دقیقا مانند پایینی به فاصله 0.5 سانتی‌متر از لبه خارجی و به وسیله دو پیچ خودکار  25*4 وصل کنید.

نصب سبد سوپری یخچالی

10- اتصال شاسی‌ها به رابط

یکی از مهمترین مراحل نصب همین مرحله است زیرا شاسی‌های داخلی و خارجی به کمک رابط به یکدیگر متصل می‌شوند. در هر دو گروه شاسی‌های داخلی و خارجی قسمت‌هایی برای نصب رابط در نظر گرفته شده است. تسمه رابط به وسیله دو پیچ 15*5 و بوشن متصل می‌شوند. شما باید بوشن فاصله انداز را بین شاسی‌های داخلی و خارجی قرار دهید. بعد از آن رابط را روی بوشن قرار داده و پیچ کنید.

نصب سبد سوپری یخچالی

11- اتصال شاسی ها از بالا

شاسی بیرونی و داخلی در قسمت بالا نیز باید توسط یک تسمه به یکدیگر متصل شوند. به همین دلیل یک تسمه رابط دیگر همراه سبد سوپر یحچالی ادلان وجود دارد. مراحل نصب دقیقا مانند مرحله قبل است. یعنی باید به کمک بوشن و پیچ 15*5 شاسی‌ها را به یکدیگر وصل کنید.

اتصال شاسی ها از بالا

12- انتقال وزن از روی در کابینت به بدنه کابینت

این تصور که اگر محصول آویز یا متصل به درب کابینت باشد سبب خراب شدن کابینت می‌شود اشتباه است. مطمئن باشید از طرف محصول هیچ فشاری به درب کابینت وارد نمی‌شود. برای مثال در سبد سوپر یخچالی ادلان انتقال وزن به کمک یراق و شاخک‌ها انجام می‌شود. شما باید شاخک کوچک را به پایین شاسی بیرونی و شاخک بزرگ را به قسمت بالایی شاسی بالایی وصل کنید. حالا دو یراق پلاستیکی باقی مانده را به لبه بیرونی درب و با فاصله 2 سانتی متر و فاصله 3 سانتی متری از پایین کابینت وصل کنید. یراق های پلاستیکی باید با پیچ‌های 20*4 به درب کابینت متصل شوند.

سبد سوپر یخچالی

13- مرحله آخر قرار دادن طبقه‌ها

در این مرحله باید سبدهای کوچک را روی شاسی خارجی و سبدهای بزرگ را روی شاسی های داخلی قرار دهید. حالا کار شما تمام است. می‌توانید وسایل و مواد غذایی خود را درون سبدسوپری یخچالی قرار دهید.

کلام آخر

امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد و اگر قصد خرید سبد سوپری ادلان یا هر نوع سبد دیگری  دارید به کمک این آموزش بتوانید به راحتی آن را نصب کنید. اما در هر صورت آموزش نصب در قالب مقاله و متن ممکن است اندکی مشکل باشد. به همین دلیل یک ویدئو آموزشی نیز در ادامه قرار می‌دهیم که می‌توانید مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *