سطل زباله کابینتی

دلایل استفاده از سطل زباله توکار

نصب سطل زباله توکار

سطل زباله توکار
سطل زباله توکار جزء یکی از ضروری‌ترین وسایل برای تمیز ماندن و رعایت نظافت در هر خانه و هر مکانی است.
در آشپزخانه، در اتاق‌ها در سرویس بهداشتی و در حیاط باید از سطل آشغال استفاده کرد تا محیط خانه همیشه تمیز بماند.
هر چقدر سعی کنیم سطل زباله‌هایی با طراحی و ظاهر زیبا تهیه کنیم، باز هم آنها را در گوشه‌ای که دیده نشود قرار می‌دهیم. زیرا سطل آشغال در هر صورت تداعی کننده زباله و کثیفی است.
پس خوب است در صورت امکان از سطل زباله کابینتی در آشپزخانه استفاده کنیم. در ادامه ابتدا 6 دلیل برای استفاده از سطل زباله توکار را بیان خواهیم کرد،
سپس به آموزش نصب سطل زباله توکار خواهیم پرداخت. پس اگر این موضوع برای شما کاربرد دارد یا به آن علاقه دارید، در ادامه مقاله ما را همراهی کنید.

دلایل نصب سطل زباله توکار

سطل آشغال توکار مناسب آشپزخانه است و در سایر نقاط خانه کمتر کاربرد دارد. به همین دلیل ما این دلایل را برای محیط آشپزخانه بیان می‌کنیم.

حفظ نظم در آشپزخانه با سطل زباله توکار

همیشه دکوراسیون در خانه مهم است. یک دکوراسیون زیبا همراه با نظم علاوه بر زیبایی، انرژی را در خانه شما دو چندان می‌کند.
مهم نیست آشپزخانه کوچکی دارید یا یک آشپزخانه بزرگ، مهم نیست دکوراسیون شما کلاسیک است یا مدرن، در هر صورت شما هزینه‌ای برای دکوراسیون و زیباتر شدن آشپزخانه‌تان خرج کرده‌اید.
پس لازم است برای ایجاد نظم و یکپارچگی از تجهیزات توکار استفاده کنید. سطل زباله نیز از این قاعده مستثنی نیست.

سطل زباله توکار

رفت و آمد آسان تر با خلوت شدن آشپزخانه

میزان حجم زباله‌ای که در آشپزخانه تولید می‌شود زیاد است پس برای آشپزخانه نیاز به یک سطل آشغال به نسبت بزرگ خواهید داشت.
برای افراد خانه بخصوص کدبانوی خانه که ممکن است زمان بیشتری را در آشپزخانه بگذراند، یک سطل زباله بزرگ که دم دست است می‌تواند رفت و آمد را سخت کند.

جلوگیری از آلودگی محیط آشپزخانه توسط زباله‌ توکار

آشپزخانه محل آشپزی و پخت غذا است. پس در این قسمت از خانه زباله‌های خیس و تر بیشتر تولید شده و ایجاد آلودگی می‌کنند.
سطل زباله توکار این مشکل را حل کرده است زیرا با قابلیت ریلی بودن امکان ریختن زباله‌های خرد و کوچک روی زمین به حداقل می‌رسد.

سطل زباله داخل کابینتطراحی ساده و ایمن

حتی اگر فرزند کوچک یا حیوان خانگی ندارید، باز هم امکان این که سطل آشغال شما افتاده و آشپزخانه را کثیف کند وجود دارد. اما سطل زباله توکار با طراحی ایمنی که دارد از این موضوع جلوگیری می‌کند.

امکان تفکیک زباله‌ها برای بازیافت

سطل‌های توکار به دلیل اینکه درون کابینت و … جای می‌گیرند و دیده نمی‌شوند می‌توانند در سایزهای بزرگ و به صورت چند مخزنه ساخته شوند. در این صورت شما می‌توانید زباله‌های خشک و تر را تفکیک کرده و با بازیافت زباله‌ها سهمی در کمک به محیط زیست داشته باشید.

راهنمای نصب سطل زباله توکار

جلوگیری از انتشار بوی بد در آشپزخانه

اکثر زباله‌ها (بخصوص زباله‌های تر که در آشپزخانه تولید می‌شود) بوی بدی دارند. و این موضوعی است که هیچ کس دوست ندارد. به همین دلیل سعی می‌کنیم با مرتب کردن خانه و استفاده از انواع اسپری خوشبو کننده هوا و عود خانه خود را خوشبو کنیم.
سطل آشغال تو کار تا حد زیادی از انتشار بوی بد زباله در خانه می‌کاهد.

خب تا اینجا متوجه شدیم چرا سطل آشغال توکار برای استفاده در آشپزخانه بهترین گزینه است. در ادامه به آموزش نحوه نصب این مدل از سطل خواهیم پرداخت.

امروزه افراد به دکوراسیون منزل خود، بیشتر از گذشته اهمیت می‌دهند. بنابراین، آشپزخانه دیگر  فقط محلی برای پخت و پز نیست. بلکه نوع و نحوه چینش وسایل موجود در آن نیز، مورد توجه قرار گرفته است.
مثلاً در سال‌های نه چندان دور، سطل زباله جایی در سینک ظرفشویی یا گوشه آشپزخانه داشت. اما حالا، سطل زباله کابینتی جای آن را گرفته است. وسیله‌ای که با وجود آن، هم آشپزخانه شما زیباتر می‌شود و هم، از بوی بد زباله‌ها خبری نیست.
در واقع، سطل زباله کابینتی؛ یک اکسسوری توکار بوده و جای آن، درون کابینت آشپزخانه است. به ‌علاوه بر حسب تعداد مخزن، اندازه و فاکتورهای دیگر، انواع سطل زباله کابینتی وجود دارد. به این معنا که، شما می‌توانید با توجه به سلیقه و نیاز خود، یکی از آنها را انتخاب کنید.
در این مطلب از یراق نما شما را با اشکال مختلف این وسیله، از جمله سطل زباله کابینتی ریلی و کارکردهای آنها آشنا می‌کنیم.
آنچه در این مقاله خواهید خواند:

انواع سطل زباله کابینتی

به طور کلی؛ سطل‌های زباله کابینتی ویژگی‌ها و کاربردهای گوناگونی دارند. از این رو این شما هستید که هنگام خرید، با توجه به نیاز خود سطلی را با ابعاد یا قیمت معین انتخاب می‌کنید. بنابراین باید گفت که سطل زباله‌های آشپزخانه داخل کابینتی، بر حسب مشخصه‌های زیر به دسته‌های مختلفی، تقسیم ‌بندی می‌شوند:
  • تعداد مخزن ( جای انباشت زباله)؛
  • جنس؛
  • ابعاد ( عمق، ارتفاع، عرض و غیره)؛
  • رنگبندی؛
  • نوع سطل اعم از ریلی یا آویز؛
  • محدوده قیمت؛
  • برند تولید‌کننده.

تقسیم ‌بندی سطل زباله کابینتی بر اساس تعداد مخزن

بدون شک، یکی از عوامل مهمی که در انتخاب سطل کابینتی اهمیت دارد، تعداد مخزن یا جای انباشت زباله است. مثلاً سطل آشغال کابینتی با مخزن کوچک برای مکانی مانند رستوران یا هتل، مناسب نیست. بر این اساس، این نوع سطل‌ها به تک مخزنه، دو مخزنه و چند مخزنه طبقه ‌بندی می‌شوند. ضمن اینکه هر یک از آنها، کارایی خاص خود را دارند.

سطل  زباله تک مخزنه

این نوع سطل، همانطور که از نام آن پیدا است، یک مخزن دارد. اما سطل‌های یک مخزنه، خود به ابعاد کوچک، متوسط و بزرگ تقسیم می‌شوند. مثلاً سطل کابینتی تک مخزنه کوچک، گنجایش ۱۲ تا ۱۵ لیتر را دارد. عمق آن نیز معمولاً، در حدود ۲۲ سانتی‌متر است. نکته دیگر اینکه، سطل‌های تک مخزنه کوچک برای یونیت‌های کابینت با ابعاد کوچک مناسب هستند. همچنین استفاده از آنها برای جمع‌آوری زباله‌های روزانه، کاربرد دارد.
سطل کابینتی تک مخزنه متوسط، گنجایش بیشتری از سطل‌های کوچک دارد. در حقیقت، ظرفیت آن بین ۱۷ تا ۲۰ لیتر است. البته ابعاد این سطل هم، در مقایسه با سطل کوچک، بیشتر است. برای مثال، عرض یک سطل کوچک تقریباً ۲۷ سانتی‌متر است. در حالی که عرض سطل متوسط تا ۳۰ سانتیمتر هم، می‌رسد.
برخی دیگر از سطل زباله‌های تک مخزنه، ابعاد بزرگ دارند. ظرفیت مخزن این نوع سطل‌های کابینتی، ۴۰ لیتر بوده و عرض آنها، نزدیک به ۴۱ سانتی‌متر است. لازم به ذکر است که سطل‌های بزرگ، تمام یک کابینت را اشغال می‌کنند. ضمن اینکه، برای خانواده‌های پر جمعیت، گزینه مناسبی به شمار می‌روند.

سطل  زباله دو مخزنه

اگر تفکیک زباله؛ مثلاً زباله خشک از تر؛ برایتان اهمیت دارد، سطل کابینتی دو مخزنه را انتخاب کنید. گنجایش هر دو مخزن این نوع سطل‌ها یکسان است و مانند نمونه‌های تک مخزنه؛ به کوچک، متوسط و بزرگ تقسیم می‌شوند. مخازن سطل زباله دو مخزنه کوچک در مجموع، ۲۴ لیتر ظرفیت دارند. یعنی گنجایش هر مخزن، ۱۲ لیتر است. به علاوه، ابعاد مخزن‌ها نیز، با هم برابر است.
گنجایش سطل زباله دو مخزنه متوسط، بین ۳۴ تا ۴۰ لیتر است. به عبارت دیگر، ظرفیت مخازن آن با سطل کابینتی تک مخزنه بزرگ برابر است. با این تفاوت که در این مدل، شما امکان تفکیک زباله‌ها را از یکدیگر دارید. هر مخزن، در حدود ۱۷ لیتر گنجایش داشته و عرض آن، تقریباً ۳۷ سانتی‌متر است.
سطل زباله دو مخزنه بزرگ، کمی بزرگ‌تر از سطل متوسط دو مخزنه است. هر مخزن می‌تواند، در حدود ۱۷ لیتر زباله را در خود جای دهد. این نوع، برای استفاده خانگی هم مناسب است. اما بعضی از این سطل‌های دو مخزنه، گنجایشی نزدیک به ۷۰ لیتر دارند. بدون شک، تولید زباله روزانه یک خانوار در این حد نیست. بنابراین، این سطل‌ها در رستوران‌ها و مکان‌هایی از این دست، کاربرد دارند.

سطل  زباله چند مخزنه

یک گزینه دیگر برای تفکیک انواع زباله از شیشه و پلاستیک تا کاغذ، سطل‌های کابینتی چند مخزنه هستند. مزیت این نوع سطل‌ها، علاوه بر سازگاری با محیط زیست؛ سهولت استفاده است. در واقع شما، قادر هستید تا هر مخزن را به صورت جداگانه بیرون بکشید و زباله‌های آن را تخلیه کنید.
اگر سطل کابینتی چند مخزنه را انتخاب می‌کنید، بهتر است با انواع آن آشنا شوید. بعضی از مدل‌های این سطل، سه مخزن دارند که یکی از آنها گنجایش بیشتری دارد. دسته ‌بندی دوم به آنهایی تعلق دارد که از سه مخزن مساوی برخوردار هستند. سطل زباله چند مخزنه نیز، به شما این امکان را می‌دهد که راحت‌تر، به تفکیک زباله‌ها بپردازید.

آشنایی با جنس‌های مختلف سطل زباله کابینتی

تعداد مخزن، تنها یکی از ویژگی‌هایی است که باید در خرید سطل زباله توکار، به آن دقت کنید. سطل آشغال‌های کابینتی هم مانند سطل‌های معمولی، از مواد گوناگونی ساخته شده‌اند. اما آیا فقط، جنس بدنه مهم است؟ مواد مورد استفاده در مخازن یا ریل‌ها، چه اهمیتی دارند؟ در ادامه مطلب، شما را با جنس‌های متنوع سطل زباله کابینتی آشنا می‌کنیم.

سطل  زباله کابینتی پلاستیکی

سطل آشغال کابینتی پلاستیکی، از جنس پلاستیک است. به این معنا که هم بدنه محصول و هم مخازن آن، از پلاستیک ساخته شده‌اند. این نوع سطل، وزن کمتری دارد و به همان اندازه نیز، مقاومت و استحکام بدنه آن پایین‌تر است. به عبارت دیگر، می‌توان گفت که هرگونه فشار اضافی، باعث شکستن سطل می‌شود. با این حال، حتی پلاستیک موجود در این سطل‌ها هم، با یکدیگر متفاوت هستند. چطور؟

سطل زباله پلاستیکی از جنس پلاستیک فشرده یا نانوپلاستیک

چنانچه در تولید سطل کابینتی، از پلاستیک فشرده استفاده شود؛ می‌توان روی مقاومت بیشتر آن حساب باز کرد. بهتر است بدانید که منشأ این نوع سطل‌ها، پلاستیک‌ها یا مواد مصنوعی، از نفت و گاز است. علاوه بر مقاومت بالا، رشد باکتری‌ها و کپک‌ها نیز؛ دیرتر در آنها اتفاق می‌افتد. به همین جهت، به آنها پلاستیک آنتی ‌باکتریال نیز گفته می‌شود.
نکته دیگر این است که سطل‌های ساخته ‌شده از پلاستیک فشرده، ظاهر زیباتری هم دارند. البته، قیمت آنها هم بیشتر است. مثلاً در میان محصولات شرکت‌هایی مانند پارس، آدلان و ملونی؛ اینگونه سطل‌های زباله کابینتی بیشتر دیده می‎شوند.

سطل زباله پلاستیکی  از مواد کهنه و بی‌ کیفیت

در ساخت برخی از سطل‌های زباله کابینتی از مواد بی‌ کیفیت و کهنه، استفاده می‌شود. این نوع سطل‌ها، اگرچه هم وزن و هم قیمت پایین‌تری دارند، اما دوام زیادی ندارند. ضمن اینکه مقاومت آنها در برابر رطوبت و باکتری‌ها نیز، بسیار ضعیف است. برای مثال، شرکت‌هایی مانند سیمتال؛ چنین سطل‌های زباله‌ای را به فروش می‌رسانند که گاهی به دلیل ارزانی، مورد استقبال مشتریان قرار می‌گیرند.

سطل زباله کابینتی استیل

لوازم خانگی استیل، همواره به دلیل مقاومت و ظاهر شیک؛ مورد توجه خریداران بوده‌اند. جنس بدنه بعضی از سطل زباله‌های کابینتی هم از استیل است. اگرچه قرار گرفتن داخل کابینت آشپزخانه؛ آنها را از نظر دور می‌کند، اما دوام و ماندگاری آن پا برجا است. به علاوه، ضد زنگ بودن از دیگر ویژگی‌های مثبت جنس استیل با کیفیت به شمار می‌رود.
این نکته را هم به خاطر داشته باشید که سطل آشغال توکار، می‌تواند ترکیبی از فلز و پلاستیک باشد. مثلاً جنس بدنه آن فلزی و جنس مخزن، از پلاستیک باشد.

بررسی ابعاد سطل زباله کابینتی

به همان اندازه که گنجایش مخزن و تعداد آن، در انتخاب سطل زباله کابینتی اهمیت دارند؛ ابعاد آن هم مهم هستند. به عبارتی، این ابعاد شامل عرض، ارتفاع و عمق سطل می‌شوند که باید با ابعاد یونیت کابینت، تناسب داشته باشند. اما منظور از یونیت چیست؟ این کلمه برای کابینت سازها؛ بیانگر طول، عرض و عمق کابینتی است که می‌خواهید وسیله‌ای را در آن نصب کنید. اندازه‌گیری این اعداد با استفاده از متر و بر مبنای سانتی‌متر است.

عمق یا طول سطل زباله توکار

طول یا عمق، میزان فضایی است که یک سطل زباله در کابینت، اشغال می‌کند. معمولاً هنگام اندازه‌گیری عمق، باید توجه داشت که چه موانعی ممکن است بر سر راه سطل قرار داشته باشند. مثلاً سیفون یا شیرهای پیسوار، از آن جمله هستند. در مجموع، سطل زباله‌های کابینتی را می‌توان به سه دسته کم ‌عمق، با عمق متوسط و زیاد؛ طبقه ‌بندی کرد.
  • سطل‌های کم‌ عمق معمولاً بین ۲۵ تا ۳۵ سانتی‌متر، طول دارند. این سطل‌ها؛ جای زیادی را نمی‌گیرند و یک کابینت کوچک هم، برای نصب آنها کفایت می‌کند. سطل زباله ریلی کابینت آدلان مدل A۸۱۰ ، نمونه‌ای از این مدل است؛
  • اگر به دنبال سطل‌هایی با عمق متوسط هستید، سطل زباله مخفی آدلان مدل ۸۱۴ A را امتحان کنید. طول سطل‌های متوسط، در حدود ۳۰ تا ۴۰ سانتی‌متر بوده و مزیت مهم آنها، قرارگیری راحت زیر سینک است؛
  • عمق برخی سطل‌های کابینتی حتی به ۵۳ سانتی متر هم می‌رسد. این محصولات، در زمره سطل‌های با عمق زیاد جای می‌گیرند که نصب آنها نیز، اندکی متفاوت است. شرکت‌های ملونی و آدلان، نمونه‌هایی از این مدل را وارد بازار کرده‌اند. سطل آشغال داخل کابینتی آدلان مدل A 840، یکی از آنها است.

عرض سطل زباله‌های توکار چقدر است؟

روشن است که عرض یا پهنای بدنه سطل توکار، ارتباط مستقیمی با عرض یونیت دارد. بر همین اساس؛ یک سطل زباله توکار می‌تواند کم ‌عرض یا دارای عرض متوسط و زیاد باشد.
  • درست همانند سطل‌های کم‌ عمق، عرض نمونه‌های باریک هم بین ۲۵ تا ۳۵ سانتی‌متر است. بدون شک، سطل‌هایی با این پهنا را به راحتی می‌توانید در یونیت‌های کوچک، جا دهید. مثلاً سطل‌های مدل ۸۱۰ و ۸۱۴ برند آدلان، نمونه‌های پر فروش این دسته ‌بندی هستند؛
  • یک سطل زباله توکار متناسب، معمولاً عرضی بین ۳۰ تا ۳۵ سانتی‌متر دارد. محصولات برند ملونی یا سطل مدل ۸۴۰ آدلان، از پر طرفدارترین سطل زباله‌های با عرض متوسط به شمار می‌روند؛
  • سطل‌هایی با عرض زیاد، شاید چندان مناسب خانه‌ها نباشند. چرا که بین ۳۷ تا ۵۷ سانتی متر عرض داشته و به کابینت‌هایی با درب بزرگ نیاز دارند. به علاوه، در نصب آنها نیز از باکس‌های جداگانه استفاده می‌شود.

طبقه ‌بندی سطل زباله کابینتی از بعد ارتفاع

از دیگر ابعاد مهم در سطل‌های توکار، ارتفاع آنها است. قد سطل‌های کم ‌ارتفاع یا کوتاه، بین ۳۵ تا ۳۷ سانتی‌متر است و مشکلی از بابت قرار گرفتن در کابینت ندارند. برای نمونه، سطل مدل ۸۱۰ آدلان در این دسته ‌بندی جای می‌گیرد. اگر به دنبال سطلی با ارتفاع متوسط می‌گردید، مدل ۸۱۴ آدلان را امتحان کنید. این نوع سطل‌ها، ارتفاعی بین ۳۷ تا ۴۲ سانتی‌متر دارند و چندان هم گران نیستند.
حداکثر ارتفاع سطل‌های کابینتی، ۴۲ تا ۵۷ سانتی‌متر است. برند ملونی و آدلان در تولید این مدل محصولات، مهارت خاصی دارند. سطل مدل ۸۴۰ و سطل زباله آدلان مدل ۸۱۳ A، گویای این موضوع هستند.

مدل‌های گوناگون سطل زباله کابینتی بر اساس نحوه نصب

علاوه بر تعداد و جنس مخزن و بدنه، یک مشخصه دیگر هم سطل‌های توکار را از هم متمایز می‌کند. اینکه، چطور نصب می‌شوند و شما، چگونه آنها را باز می‌کنید. در ادامه این مطلب، به توضیح شکل‌های مختلف سطل آشغال توکار از بعد چگونگی نصب می‌پردازیم.

سطل زباله کابینتی تاشو  یا داشبوردی

این مدل از سطح زباله توکار، با استفاده از یک جَک نصب می‌شود. یعنی، شما می‌توانید درب کابینت را به راحتی داشبورد ماشین باز و بسته کنید. علت نامگذاری این مدل به داشبوردی هم، همین است. به علاوه، این جک بسیار نرم است و حرکت روانی دارد. سطل تاشو مزایای زیادی دارد. از آن جمله می‌توان به اشغال فضای کم، سهولت جابجایی و طراحی زیبا اشاره کرد.
بر خلاف سایر مدل‌ها، در سطل زباله تاشو به جای ریل از جک استفاده شده است. در نتیجه، سطل با کمک قطعه‌ای پلاستیکی به درب کابینت متصل می‌شود. از این رو برای تخلیه سطل تنها کافی است، آن را به سمت بالا بکشید و از قطعه پلاستیکی نگهدارنده جدا کنید. جالب است بدانید که مدل سطل زباله تاشو را در خارج از کابینت نیز، می‌توانید مورد استفاده قرار دهید.

سطل آشغال کابینتی ریلی

از جمله محبوب‌ترین و پر طرفدارترین سطح زباله‌های توکار، سطل آشغال کابینتی ریلی است. این نوع محصول که به سطل زباله کابینتی کشویی نیز معروف است، از ریل‌های گوناگونی ساخته شده است. در حقیقت باید بدانید که نوع و کیفیت ریل، بر کارکرد سطل تأثیر می‌گذارد. در ادامه، مدل‌های متنوع سطل آشغال کشویی کابینت را به شما معرفی می‌کنیم.

سطل آشغال کشویی کابینت با ریل ساده غلتکی

بسیاری از شما با ریل‌های ساده و غلتکی آشنا هستید. در واقع این ریل‌های سفید رنگ، در بیشتر کشوهای قدیمی به کار می‌رفتند و با لغزش غلتک، باز و بسته می‌شدند. اما ریل‌های غلتکی، ضعیف هستند و تحمل وزنی بیشتر از ۱۵ کیلوگرم را ندارند. به همین دلیل و علی ‌رغم سهولت نصب، دیگر در ساخت سطل‌های توکار مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. هر چند برخی شرکت‌ها مانند فراسازان، هنوز از این ریل‌های ارزان‌ قیمت در محصولات خود کمک می‌گیرند.

سطل زباله کابینتی با ریل ساچمه‌ای ساده

ریل ساچمه‌ای در مقایسه با ریل غلتکی، جدیدتر است و قابلیت تحمل وزن بیشتری را دارد. نصب راحت و کارایی بالا، باعث شده است تا امروزه، در بسیاری از سطل‌های زباله توکار مورد استفاده قرار گیرد. بد نیست بدانید که ریل‌های ساچمه‌ای، دو یا سه تیکه و در اندازه‌های مختلف موجود هستند. از این میان، ریل‌های پهن‌تر با عرض ۴٫۲ سانتی‌متر؛ گزینه‌های مناسب‌تری برای سطل زباله‌های کابینتی به شمار می‌روند.

سطل زباله توکار با ریل ساچمه‌ای آرام ‌بند

یکی از انواع با کیفیت ریل‌های ساچمه‌ای، ریل‌های آرام‌ بند هستند. این نوع ریل ها، همانگونه که از نام آن پیدا است؛ طوری طراحی شده ‌اند تا از حرکت سریع و در نتیجه ایجاد صدای زیاد جلوگیری کنند. ریل ساچمه‌ای هم ابعاد گوناگونی دارد و برای تحمل وزن‌های مختلف ساخته شده‌ است.
 ضمن اینکه این ریل‌ها در انتهای خود، پمپ‌هایی دارند که مانع آسیب رسیدن به بدنه کابینت می‌‌شوند. فراموش نکنید که ریل‌های ساچمه‌ای آرام ‌بند در صورت خرابی، قابل تعویض هستند. از همین رو، برند ملونی در تولید سطل‌های کابینتی، از ریل ساچمه‌ای آرام ‌بند بهره می‌گیرد.

سطل زباله کابینتی با ریل تاندم آرام‌ بند

با کیفیت و مقاوم‌ترین ریل به کار رفته در سطل‌های توکار، ریل تاندم آرام ‌بند است. این ریل از ورق فولادی محکمی ساخته شده است که به راحتی، وزن‌های سنگین را تحمل می‌کند. بسیاری از برندهای خارجی مانند ملونی و آدلان در تولید سطل زباله کابینتی، از این نوع ریل استفاده می‌کنند. حرکت ثابت و روان در کنار ماندگاری بالا، از دیگر مزایای سطل آشغال با ریل تاندم آرام‌ بند است.

سطل زباله آویز

یک مدل ساده سطل آشغال کابینتی، سطل‌های آویز هستند. این نوع سطل‌ها را می‌توان، داخل کابینت و روی درب آن نصب کرد. البته آویزان کردن آن از دیواره‌های خارجی کابینت هم، شیوه دیگری است. بهتر است بدانید این مدل، گنجایش و دوام بالایی ندارد.
 به همین دلیل، برای خانواده‌هایی با جمعیت کم و استفاده کوتاه ‌مدت، مناسب است. از نمونه‌های مدل آویز، سطل زباله کابینتی لیمون است که از پلاستیک بی ‌کیفیت ساخته شده است. علاوه بر این، سطل کابینتی بیتا نیز، در رنگ‌های متنوع و با درب چرخشی به بازار عرضه می‌شود.

رنگبندی انواع سطل زباله کابینتی

در طراحی و تولید سطل‌های کابینتی، رنگ نقش متفاوتی را از سایر وسایل آشپزخانه بر عهده دارد. بدون شک، رنگ‌های روشنی مانند سفید، خیلی زود کثیفی را نشان می‌دهند و این می‌تواند، ظاهر سطل را از چشم شما بیندازد. اگرچه، سطل زباله کابینتی سفید رنگ هم در بازار موجود است، اما بهترین رنگ‌ها سیاه و طوسی هستند. از این رو، در انتخاب رنگ سطل آشغال توکار؛ جنبه بهداشتی بر زیبایی ‌شناختی غلبه دارد.

کوره‌ای و چکشی؛ دو رنگ اصلی سطل زباله کابینتی

چکشی یکی از پر کاربردترین رنگ‌های صنعتی است که در ساخت سطل زباله توکار نیز، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این رنگ، ظاهری مات و کدر دارد و به همین دلیل، کثیفی را بیشتر نشان می‌دهد. علاوه بر آن، سطل‌های چکشی ‌رنگ، به سختی تمیز می‌شوند و این موضوع، به مرور زمان باعث از بین رفتن رنگ می‌شود. در میان برندهای تولید‌کننده، آدلان به ساخت سطل‌هایی با رنگ‌های چکشی تمایل بیشتری دارد.
در مقابل رنگ چکشی، باید به رنگ‌های کوره‌ای (الکترواستاتیک) اشاره کرد. این رنگ‌ها علاوه بر ماندگاری بیشتر و آسیب کمتر به محیط زیست، مزایای دیگری هم دارند. مثلاً سطل‌های کابینتی کوره‌ای رنگ، حتی در صورت قرار گرفتن در معرض رطوبت؛ زنگ نمی‌زنند. ضمن اینکه رنگ براق آنها، باعث می‌شود تا راحت‌تر، تمیز شوند. اگر در جستجوی محصولاتی با این رنگ هستید، برندهای فراسازان و ملونی؛ گزینه‌های خوبی هستند.

ویژگی‌های سطل زباله توکار درب بازشو

سطل‌های زباله درب بازشو، آن دسته از محصولاتی هستند که درب آنها به درب کابینت متصل است. به این صورت که اگر درب کابینت را باز کنید، درب سطل زباله نیز به شکل خودکار باز می‌شود. بر عکس، شما با بستن درب کابینت، درب سطل را هم می‌بندید. مهم‌ترین مزیت این نوع سطل‌ها، دسترسی آسان به مخزن است. با این حال، سطل زباله‌های درب بازشو؛ خود به مدل‌های مختلفی تقسیم ‌بندی می‌شوند.

سطل‌هایی که روی درب کابینت نصب می‌شوند

توضیح این مدل، ساده است. سطل‌هایی از این دست، روی درب کابینت نصب می‌شوند. البته طبیعی است که سطل‌های بزرگ با مخازن بزرگ، برای این نوع نصب مناسب نیستند. چرا که درب و لولای کابینت، تحمل وزن آنها را ندارند. بنابراین اگر به دنبال سطلی سبک برای جمع کردن زباله‌های روزانه خود هستید، سطل زباله روی درب کابینتی تویین انتخاب خوبی است.

نگاهی به سطل‌های درب بازشو با لولا و ریل ساچمه‌ای

در برخی از سطل زباله‌های درب بازشو، اتصال درب کابینت به یونیت از طریق لولا است. در حقیقت یک یراق، این سطل را به درب کابینت وصل می‌کند. در نتیجه، این درب کابینت است که کار بیرون آوردن یا  داخل بردن سطل را انجام می‌دهد. از آنجایی که درب کابینت در این میان نقش مهمی دارد، اندازه درب یونیت باید از پیش سنجیده شود.
فرض کنید که می‌خواهید یک سطل تک مخزنه ۸۱۷  آدلان را نصب کنید. در این صورت، حداقل عرض درب یونیت باید ۴۵ سانتی‌متر باشد. چنانچه سطل زباله توکار کابینت آدلان مدل ۸۳۲ A مدنظر شما باشد، درب یونیت به عرض ۵۰ سانتی‌متر، کافی است.
 « ۴ نوع ریل ساچمه ای که شناخت آن ها ضروری است »

سطل درب بازشو بدون لولا و با ریل تاندم

اگر در مدل بالا، واسطه اتصال میان سطل و کابینت یک لولا بود؛ اینجا درب کابینت مستقیماً به بدنه محصول وصل می‌شود. به عبارت دیگر، سطل زباله توکار درب بازشو دارای ریلی از نوع آرام ‌بند و تاندم است. ضمن اینکه در این نوع سطل، از لولا خبری نیست و باز و بسته شدن درب سطل، با کمک درب کابینت صورت می‌گیرد. برای مثال سطل زباله زیر کابینت آدلان مدل ۸۳۹ A، از جمله این مدل‌های کاربردی است.
البته لازم به ذکر است که همه محصولات این مدل، به شیوه یکسانی نصب نمی‌شوند. مثلاً چنانچه بخواهید این مدل ساخت شرکت ملونی را نصب کنید، به باکس‌های جداگانه‌ای نیاز دارید.

بازه قیمت انواع سطل زباله کابینتی

عوامل مختلفی از جمله جنس و تعداد مخزن، نوع ریل، ابعاد و حتی شرکت تولیدکننده؛ بر قیمت سطل زباله کابینتی تأثیر می‌گذارند. مثلاً؛ قیمت سطل زباله کابینتی استیل با سطلی که از جنس پلاستیک نا مرغوب است، یکسان نیست. بنابراین آنچه که مهم است، این است که هنگام خرید به این مشخصات خوب توجه کنید. فراموش نکنید که محصول خریداری ‌شده شما، باید دارای گارانتی نیز باشد. به طور کلی، محدوده قیمت انواع سطل آشغال توکار به سه دسته تقسیم می‌شود.

سطل زباله کابینتی ارزان

بدون شک، هر چه سطلی کوچک‌تر و تعداد مخازن آن نیز کمتر باشد، ارزان‌تر است. با این حال، گاهی کیفیت پایین مواد به کار رفته در محصول، می‌تواند علت پایین بودن قیمت باشد. برای مثال؛ سطل‌هایی که خدمات پس از فروش ندارند، معمولاً ارزان‌تر هستند. به ‌علاوه، محصولاتی که بدنه آنها به رنگ چکشی است هم، قیمت کمتری دارند. در مجموع، بازه قیمت محصولات ارزان، بین ۳۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان است.

سطل زباله کابینتی با قیمت متوسط

در میان سطل‌های آشغال توکار، قیمت بین ۷۰۰ تا ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را می‌توان، متوسط دانست. تفاوت میان این دسته با سطل‌های ارزان در کیفیت مواد بدنه، رنگ، نوع ریل و تعداد مخزن است. این محصولات همچنین، خدمات پس از فروش نیز دارند. به طور مثال، برخی از مدل‌های برند آدلان را می‌توان در زمره سطل‌های کابینتی با قیمت متوسط قرار داد.

سطل زباله کابینتی گران‌قیمت

بیشتر سطل زباله‌هایی که قیمتی در حدود ۲ میلیون تومان یا بالاتر دارند، توسط شرکت‌های خارجی تولید می‌شوند. از آنجایی که نرخ این محصولات با دلار محاسبه می‌شود، طبیعتاً گران‌تر نیز هستند. البته نباید فراموش کرد که بدنه مقاوم فلزی، استفاده از رنگ الکترواستاتیک و ریل‌های آرام ‌بند؛ کیفیت و در نتیجه قیمت آنها را بالا برده است. مثلاً قیمت سطل زباله آرامبند ملونی مدل ۹۰۰۵ که ساخت چین است، به حدود ۶ میلیون تومان هم می‌رسد.

مهم‌ترین شرکت‌های سازنده سطل زباله کابینتی را بشناسید

با گذشت زمان، سطل زباله‌های معمولی جای خود را به سطل‌های توکار می‌دهند. سهولت استفاده در کنار نظمی که این وسایل به آشپزخانه می‌دهند، موجب محبوبیت آنها شده است. بنابراین، تنها محصولات شرکت‌های خارجی در بازار ایران عرضه نمی‌شوند. بلکه تولیدکننده‌های ایرانی نیز، مدل‌های گوناگون سطل کابینتی را به فروش می‌رسانند. در ادامه، به بررسی چند برند معروف سازنده سطل زباله آشپزخانه می‌پردازیم.
6 دلیل برای نصب سطل زباله توکار کابینت

سطل زباله برند ملونی

محصولات شرکت ملونی، بدون شک از بهترین سطل زباله‌های توکار در بازار ایران به شمار می‌روند. اگرچه ملونی، گران‌ترین مدل‌ها را نیز عرضه می‌کند، اما کیفیت آنها توجه مشتریان را به خود جلب کرده است. به کار‌گیری ریل‌های تاندم و ساچمه‌ای، در کنار استفاده از دسته‌های فلزی با رنگ کوره‌ای، دوام تولیدات ملونی را تضمین می‌کند. ضمن اینکه سطل‌های ساخت این شرکت، گارانتی یک ‌ساله دارند.

سطل زباله برند آدلان

در میان تولیدکنندگان داخلی سطل زباله کابینتی، آدلان یک نام شناخته ‌شده است. این شرکت، علاوه بر اینکه محصولات متنوعی را وارد بازار می‌کند، کیفیت آنها را نیز مورد توجه قرار می‌دهد. به همین دلیل هم در بیشتر تولیدات خود، از ریل‌های ساچمه‌ای و تاندم آرام‌ بند بهره می‌گیرد. لازم به ذکر است که سطل آشغال‌های آدلان، مستقیماً به درب کابینت وصل می‌شوند و نصب آنها نیز کمی سخت است. اما برای راحتی مشتریان، دفترچه‌های راهنمای نصب در اختیار آنها قرار داده می‌شود.

سطل زباله برند پارس

این برند، همانطور که از نام آن پیدا است؛ یک تولیدکننده داخلی است که محصولات ارزانی را به مشتریان عرضه می‌کند. از جمله ویژگی‌های سطل زباله‌های پارس، می‌توان به طراحی ساده و نصب آسان اشاره کرد. با این وجود، تولیدات این شرکت؛ تنوع چندانی ندارند و در بیشتر آنها، از ریل ساچمه‌ای معمولی استفاده می‌شود.

سطل زباله برند فراسازان

ارزانی، عدم تنوع و نصب آسان؛ از جمله مشخصه‌هایی هستند که سطل‌های فراسازان با آنها، شناخته می‌شوند. اگرچه محصولات این شرکت، کیفیت قابل قبولی ندارند و حتی از ریل‌های ساده غلتکی، ساخته شده‌اند. علاوه بر این فراسازان، هیچگونه گارانتی یا خدمات پس از فروشی را برای محصولات خود در نظر نگرفته است.

سطل زباله برند سیمتال

دیگر برند ارزان ‌قیمت موجود در بازار سطل‌های کابینتی سیمتال است. این شرکت؛ سطل‌های تک مخزنه، دو مخزنه و حتی چهار مخزنه را هم به فروش می‌رساند. جنس مخزن بیشتر محصولات این برند پلاستیکی و جنس بدنه آنها، فلزی است. همچنین، برای نصب این مدل‌ها خریداران با مشکلی رو به ‌رو نخواهند شد. بهتر است بدانید که تولیدات سیمتال، گارانتی و خدمات پس از فروش ندارند.

چگونگی اندازه‌گیری و نصب انواع سطح آشغال کابینتی

اگرچه نصب سطل زباله، آخرین کاری است که انجام می‌دهید؛ اما توجه به اندازه کابینت و سطل، از نکات مهم پیش از خرید هستند. برای این منظور، باید به اندازه‌گیری یونیت زیر سینک ظرفشویی بپردازید. معمولاً وسیله اتصال سطل‌ها به یونیت کابینت، پیچ است. با این حال، مدل‌های مختلف سطل آشغال توکار؛ روش نصب یکسانی ندارند. برای نمونه، نصب بعضی محصولات نیازمند تغییر شکل درب کابینت است. ولی برخی دیگر، به همان درب لولایی هم متصل می‌شوند.

چطور یونیت کابینت را درست اندازه بگیریم؟

قبل از هر چیز باید بدانید که سطل زباله، چه میزان از کابینت زیر سینک را اشغال می‌کند. از این رو، فضای اختصاص‌ یافته به شیرآلات یا لوله ها را از قلم نیندازید. حالا، نوبت اندازه‌گیری ابعاد یونیت است. این کار را با محاسبه ارتفاع و سپس عرض یونیت کابینت شروع کنید. دقت داشته باشید که عرض یونیت را، تا لبه خارجی آن اندازه بگیرید. لازم به ذکر است که اندازه‌ها باید در نهایت، برابر یا کمی بیشتر از پهنای چهارچوب سطل زباله باشد.
 قدم بعدی در اندازه‌گیری، سنجش عمق یونیت است. به هر حال، نیاز است بدانید که آیا سطل زباله به راحتی درون کابینت جای می‌گیرد یا خیر. با توجه به اینکه، وسایل دیگری چون شیرهای پیسوار و غیره هم، در کابینت موجود هستند. محاسبه در این مرحله، شامل اندازه‌گیری عمق از لبه کابینت تا اولین مانعی است که در مسیر قرار دارد. پس از اینکه عمق را اندازه گرفتید، به سراغ ارتفاع بروید. حداکثر ارتفاع سطل توکار باید از لبه دیوار کابینت تا نخستین مانع (سیفون) باشد.

آموزش نصب سطل زباله‌های ریل کف

برخی از مدل‌های سطل زباله توکار به آسان نصب‌ شو معروف هستند. همانگونه که مشخص است، نصب این سطل‌ها تنها با کمک چهارسو و پیچ انجام می‌شود. یعنی با استفاده از پیچ‌هایی که در جعبه قرار دارند، چهارچوب سطل را از نقاط مشخص به کف کابینت وصل کنید. این کار، بسیار آسان است و می‌توانید با نگاه کردن به دفترچه راهنما، آن را انجام دهید.

آموزش نصب سطل زباله‌های درب بازشو

نصب کردن سطل‌های درب بازشو در مقایسه با ریل کف، دشوارتر است. اما برخی برندها مانند ملونی و آدلان، دفترچه‌ای را حاوی راهنمای اندازه‌گیری به همراه محصول، ارائه می‌دهند. بنابراین، با کمک گرفتن از این راهنما، کار شما آسان‌تر می‌شود.
در مرحله نخست، باید درب کابینت را روی سطل زباله سوار کرده و کاری کنید تا بدنه سطل به صورت ریلی، حرکت کند. به همین منظور، دربی را که به اندازه یونیت بریده شده، به قسمت جلوی چهارچوب سطل وصل کنید. این بخش از سطل توکار، دارای سوراخ‌هایی است که برای کمک به اندازه‌گیری و علامت‌گذاری روی درب هنگام نصب، قرار گرفته‌اند.
حالا بدنه سطل را با استفاده از پیچ، به درب کابینت وصل کنید. اتصال درب کابینت به چهارچوب سطل، موجب می‌شود تا مانند کشو، باز و بسته شود. به این صورت که با بیرون کشیدن درب کابینت، درب سطل هم باز شده و مخزن آن، آماده استفاده می‌شود. نکته دیگری که باید بدانید این است که نصب بعضی مدل‌های خاص، نیاز به اندازه‌گیری پهلوها دارد. نمونه آن، سطل زباله توکار کابینت آدلان مدل ۸۱۷ A است. در این مدل، عرض درب کابینت باید ۴۵ سانتی‌متر باشد.

مزایای استفاده از سطل زباله کابینتی

استفاده روزافزون از وسایل آشپزخانه توکار، دلایل مختلفی دارد. از میان آنها، سلطل زباله توکار که داخل کابینت نصب می‌شود، با استقبال مشتریان مواجه شده است. بدون شک، این سطل زباله‌های کابینتی مزایایی را برای مصرف‌کنندگان به همراه دارند. از جمله این مزایا، باید به موارد زیر اشاره کرد:
  • سطل زباله وسیله چندان محبوبی در آشپزخانه نیست. به همین دلیل نیز اغلب خانم‌ها، آن را در کابینت زیر ظرفشویی قرار می‌دهند. اما سطل‌های توکار، نه تنها نظم آشپزخانه را به هم نمی‌ریزند؛ بلکه آن را حفظ می‌کنند. در نتیجه، بوی بد زباله‌ها نیز شما را آزار نخواهد داد؛
  • ماندگاری و دوام بالا، از دیگر مزایای سطل زباله کابینتی است. این سطل‌ها، معمولاً از جنس فلز یا پلاستیک فشرده ساخته می‌شوند. بنابراین، در مقابل رطوبت و گرما مقاوم بوده و مدت زیادی نیز، عمر می‌کنند؛
  • همانطور که می‌دانید یکی از راه‌های کمک به حفظ محیط زیست، تفکیک زباله‌ها و پسماندها است. آن دسته از سطل‌های کابینتی که چند مخزن دارند، این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهند.

نکات کاربردی برای خرید انواع سطل زباله کابینتی

پیشتر به نکات مثبت سطل‌های زباله توکار اشاره کردیم. با این وجود، نادیده گرفتن برخی نکات ممکن است شما را از مزایای این وسیله محروم کند. بنابراین هنگام خرید، حتماً این موارد را به خاطر داشته باشید:
  • سطلی را انتخاب کنید که با فضای شما، همخوانی داشته باشد. مثلاً اگر کابینت شما جای کافی ندارد، خرید سطل چند مخزنه کار عاقلانه‌ای نیست. علاوه بر این، سطل‌های بزرگ با مخازن عمیق، برای خانه‌های کوچک و خانواده‌های کم ‌جمعیت مناسب نیستند؛
  • جنس استیل یا فلزی، بهترین و با دوام‌ترین نوع سطل آشغال کابینتی است. البته  این نوع محصول، علاوه بر زیبایی قیمت بیشتری هم دارد. شما می‌توانید از میان سطل‌های ساخته شده از پلاستیک فشرده نیز، کالاهای با کیفیتی را پیدا کنید؛
  • بهترین رنگ برای سطل زباله کابینتی، رنگ‌های کوره‌ای هستند. اینگونه رنگ‌ها، آلودگی را کمتر نشان می‌دهند؛ به ویژه اگر یک سطل طوسی ‌رنگ را انتخاب کنید؛
  • نوع ریل مورد استفاده در سطل زباله، اهمیت زیادی دارد. کاربرد ریل‌های تاندم آرامبند، می‌تواند ماندگاری محصول را تضمین کند. در مقابل، ریل‌های ساده غلتکی؛ تنها چند ماه پس از خرید دچار مشکل می‌شوند. البته ریل ساچمه ای آرام بند نیز، کیفیت قابل قبولی دارد؛
  • چنانچه فضای کافی در اختیار دارید، سطل زباله دو یا چند مخزنه کوچک گزینه خوبی است. چرا که با این انتخاب، امکان تفکیک پسماندها و در نتیجه محافظت از محیط زیست برایتان مهیا می‌شود؛
  • بیشتر شرکت‌های معتبر سازنده سطل‌های زباله توکار، برای محصولات خود گارانتی در نظر می‌گیرند. این امر، خیال خریدار را از بابت مشکلات احتمالی راحت می‌کند. از این رو، هنگام خرید به گارانتی و خدمات پس از فروش محصول هم دقت کنید.

راهنمای نصب سطل آشغال توکار

سطل زباله‌های توکار نیز در انواع و مدل‌های مختلف مانند کشویی و ریل دارد، یک؛ دو و سه مخزنه وجود دارند. به علاوه برندهای بسیاری از این نوع سطل زباله تولید می‌کنند. به همین دلیل ممکن است نحوه نصب این سطل زباله‌ها متفاوت باشد. اما ما یک روش کلی که برای نصب اکثر سطل زباله‌های توکار استفاده می‌شود را توضیح خواهیم داد.

۱-اندازه یونیت :

همانطور که در بالا گفتیم، انتخاب مدل مناسب کابینت بسیار اهمیت دارد. پس باید به یونیت محل نصب آنها توجه کرد. از آنجا که معمولا سطل آشغال ها داخل کابینت های زیر سینک ظرفشویی قرار میگیرند،
قبل از خرید باید به فضایی که توسط شیرآلات گرفته شده توجه کرد. ما پیشنهاد میکنیم، برای هر بعد از اندازه،فضایی بین ۵ تا ۱۰ سانتیمتر بیشتر در نظر بگیرید. علاوه بر طول و عرض، فضای کف کابینت، عمق کابینت بسیار مهم هستند.

با یک متر فضای کابینت را به صورت دقیق اندازه بگیرید. سپس با توجه به فضای در دسترس یک مدل مناسب انتخاب کنید. یونیت نیز به معنای طول، عرض، ارتفاع محل نصب است و اصولا باید سطل آشغال اندکی از یونیت کوچکتر باشد.

خرید سطل زباله توکار

۲-خارج کردن سطل ها :

قبل از نصب مجموعه، باید سطل ها را برای راحتی بیشتر هنگام نصب، از مجموعه خارج کرد. پس ابتدا مخزن یا مخزن‌ها را از مجموعه جدا کرده و پس از اتمام نصب به محل قرارگیری باز گردانید.

۳-اتصالات و بست ها

این قسمت از مهمترین قسمت های نصب است. اگر سطل آشغال به درب کابینت متصل میشود،باید در جای مناسبی در درب پیچ شود، وگرنه نه تنها در کار این مجموعه اختلال ایجاد میکند،درب کابینت نیز زیبایی خود را از دست میدهد.

۴- کل مجموعه را به کف کابینت وصل کنید :

اکثر این سطل آشغال های توکار، به کف کابینت پیچ میشوند. پس باید طوری پیچ شود که فاصله تا لولای درب کابینت، بسته به مدل سطل رعایت شود. علاوه بر این، فاصله تا لبه کابینت نیز باید رعایت شود.

۵-برقراری تمام اتصالات :

بعد از آنکه کل مجموعه به کف کابینت نصب شد، و بست ها و یراق ها به درب کابینت متصل شدند،
حال نوبت به آن رسیده تا اتصالات بین درب و خود سطل را با دقت وصل کرد. برای این کار باید لازم است کشوی کف مجموعه را به سمت خارج کابینت بکشید،
سپس سر آزاد دیگر رابط را به سمت یراق درب برده و با پیچ به قسمت جلویی یراق متصل کنید.

۶- پایان نصب سطل آشغال توکار :

بعد از اتمام همه ی مراحل نصب، سطل ها را به داخل مجموعه برگردانده و  از زیبایی و پاکیزگی آشپزخانه خود لذت ببرید .

سخن آخر

امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. اگر سطل آشغال توکار دارید، انتخاب آگاهانه شما را تحسین می‌کنیم.
اگر هم از این مدل استفاده نمی‌کنید اشکالی ندارد، همین حالا می‌توانید از سایت یراق نما سطل زباله  توکار خود را از بهترین برندها و با بهترین کیفیت سفارش دهید تا شما نیز محیط خانه‌تان را زیباتر و منظم‌تر کنید.

سوال های که ممکن هستش هنگام خرید سطل زباله داخل کابینتی برای شما هم مهم باشه .

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_toggle title=”آیا میتوانیم مخزن های سطل آشغال های کابینتی را برای شستن خارج کنیم ؟”]بله مخزن های سطل زباله داخل کابینتی دارای دستگیره هستند که خیلی آسان میتوانید آنها را بردارید ودوباره در جای خودش  بزارید.[/vc_toggle][vc_toggle title=”آیا همه سطل های زباله کابینتی را میشود به کف کابینت نصب کرد ؟”]بله اکثر سطل زباله های کابینتی این قابلیت را دارن البته بعضی از مدلها هستند که به درب کابینت نصب میشوند.[/vc_toggle][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_toggle title=”بهترین جا برای نصب سطل آشغال داخل کابینتی کجا هستش ؟”]برای نصب سطل زباله های داخل کابینت معمولا زیر سینک ظرفشویی مناسب ترین جا برای نصب هست .[/vc_toggle][vc_toggle title=”آیا خودمان میتوانیم این مدل سطل زباله ها ی توکار کابینتی را به نصب کنیم یا نه باید نصاب نصب کند؟”]نصب کردن سطل زباله داخل کابینت سخت نیستش خودتان هم اگر دریل داشته باشید میتوانید با کمی دقت آن را نصب نمایید[/vc_toggle][vc_toggle title=” آیا جنس مخزن های سطل زباله کابینتی از مواد درجه دو هستش ؟”]خیر .جنس مخزن های این نوع سطل آشغال های کابینت از مواد درجه یک هستش که دارای کیفیت بسیار بالای میباشد[/vc_toggle][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *