دسته‌بندی نشده

چگونه شیرآلات را برق بیندازیم؟

برق انداختن شیرآلات

شاید به نظر بیاید شیرآلات در زیبایی خانه نقشی ندارند ولی باید بگوییم اشتباه است. شیرآلات کثیف و جرم گرفته خانه شما را بسیار زشت می‌کند. از طرفی تمیز کردن شیرآلات کاری سخت بوده و حتی ممکن است به بدنه شیرآلات شما آسیب برساند. به همین دلیل در این مقاله چند روش آسان و به کمک مواد طبیعی برای برق انداختن شیرآلات به شما آموزش خواهیم داد تا بتوانید به راحتی شیرآلات خود را برق بیندازید و تمیز کنید.

چرا شیرآلات کثیف و کدر می‌شوند؟

شیرآلات به مرور زمان کثیف و کدر می‌شوند این اتفاق می‌تواند به دلیل برخورد دست با آنها و باقی ماندن لک دست یا آب باشد. از طرف دیگر آب دارای ماده‌ای به نام کلسیم کربنات است. شیرآلات به علت اینکه به صورت مداوم در مجاورت آب هستند ممکن است رسوب این ماده نیز روی بدنه آنها قرار بگیرد و موجب کثیف شدن شیر شود.

بزرگترین اشتباهی که ممکن است انجام دهید استفاده از مواد و ترکیبات شیمیایی مانند وایتکس و جوهرنمک برای برق انداختن شیرآلات است. زیرا این مواد پس مدتی آبکاری شیر را از بین می‌برند.

چطور شیرآلات را تمیز و براق کنیم؟

در ادامه چند نمونه از مواد طبیعی که در هر خانه‌ای پیدا می‌شود را نام می‌بریم شما به کمک این مواد می‌توانید شیرآلات خانه ی خود را مانند روز اول براق کنید.

آب و صابون

برای شستشوی روزانه  شیرآلات استفاده از آب و صابون یا آب و مایع ظرفشویی بهترین گزینه است. مقداری آب با دمای متعادل را در ظرفی ریخته و با صابون یا مایع ظرفشویی مخلوط کرده و کف ایجاد کنید. سپس شیر را با محلول آب و کف به خوبی بشویید. در مرحله بعد آبکشی کرده و با یک حوله نرم خشک کنید.

جوش شیرین

جوش شیرین یکی از بهترین مواد طبیعی برای از بین بردن لک و رسوب شیر است. در یک قاشق غذاخوری جوش شیرین چند قطره آب ریخته و به کمک یک مسواک با برس نرم روی بدنه شیرآلات بسابید سپس آبکشی کرده و با یک دستمال تمیز بدنه شیر را خشک کنید.

تمیز کردن شیرآلات با جوش شیرین

سرکه

سرکه هم برای از بین بردن بوی بد سینک و فاضلاب، هم برای از بین بردن رسوبات آهکی و هم برای برق انداختن شیرآلات ماده موثری است. بهتر است از سرکه سفید استفاده کنید. چند دستمال تمیز را به سرکه آغشته کرده و دور بدنه شیرهای بهداشتی بپیچید. 10 دقیقه صبر کرده سپس شیر را آبکشی و خشک کنید.

آبلیمو

یک لیمو را از وسط نصف کرده و روی بدنه شیر بمالید. اگر لیموی تازه در دسترس نیست از آبلمیو استفاده کنید به این صورت که یک اسفنج نرم یا حوله را به آبلیمو آغشته کرده و روی بدنه شیرآلات بکشید. 10 دقیقه صبر کرده و سپس آبکشی کنید. آبلمیو به علت داشتن خاصیت اسیدی به خوبی شیرآلات را تمیز و براق می‌کند.

 

آرد

آرد به تنهایی نمی‌تواند باعث تمیز شدن شیرآلات شود. اما ترکیب آرد، نمک، سرکه یا آرد، جوش شیرین و سرکه سفید معجزه می‌کند. کافی است این مواد را با هم ترکیب کرده و روی بدنه شیرآلات خود بمالید چند دقیقه صبر کنید و در آخر آبکشی کنید.

نوشابه

نوشابه برای تمیز کردن شیرآلات معجزه می‌کند. مقداری نوشابه را در ظرفی که قابلیت اسپری کردن داشته باشد ریخته و روی بدنه شیرآلات خانه خود اسپری کنید. 10 دقیقه صبر کنید. سپس مانند مراحل قبل شیر را آبکشی و خشک کنید.

لیمو

روغن بچه

در ابتدا باید از یکی از مواد که در بالا برای تمیز کردن شیرآلات معرفی کردیم، استفاده کنید. سپس چند قطره روغن بچه را به کمک یک دستمال به خوبی روی سطح شیرآلات بمالید تا مانند روز اول برق بزنند.

تمیز کردن شیرآلات با توجه به رنگ و جنس آنها

با توجه به رنگ یا جنس شیرآلات برخی از روش‌های توضیح داده شده موثرتر هستند که در ادامه توضیح خواهیم داد.

برق انداختن شیرآلات کروم

برای شیرآلات به رنگ کروم سرکه بهترین پاک کننده است. مقداری سرکه را روی شیرهای استیل یا کروم خود اسپری کرده، 10 دقیقه صبر کنید و سپس آبکشی و خشک کنید تا شیرآلات شما مانند روز اول شوند.

تمیز کردن شیرآلات برنجی

برای اینکه شیرآلات برنجی را براق و تمیز کنید باید یک قاشق جوش شیرین، یک قاشق نمک و یک قاشق سرکه را خوب مخلوط کنید. ترکیب به دست آمده را به کمک یک اسفنج یا دستمال روی شیر بمالید. اندکی صبر کرده سپس شیر را بشویید و در انتها با یک دستمال به خوبی خشک کنید.

جرم گیری شیرآلات مسی

روش اسپری کردن نوشابه بهترین روش برای تمیز کردن و برق انداختن شیرآلات مسی است. البته باید گفت این روش بسیار ساده نیز است. در انتها آبکشی و خشک کردن فراموش نشود.

تمیز کردن شیرآلات

تمیز کردن شیرآلات طلایی

شیرآلات طلایی ظاهری زیبا دارند و این زیبایی و تجلل را به خانه شما نیز می‌بخشند. به همین دلیل تمیز کردن و براق نگه داشتن آنها بسیار مهم است. به هیچ عنوان از مواد شیمیایی برای پاک کردن این شیرآلات استفاده نکنید زیرا ممکن است آبکاری شیر شما از بین رفته و زیبایی خود را از دست بدهد. برای تمیز کردن و برق انداختن شیرآلات طلایی بهتر است از روش‌های زیر استفاده کنید:

  • به کمک یک دستمال نرم و مرطوب هر روز بدنه شیرهای طلایی خود را تمیز کنید.
  • از آمونیاک و دستمال برای تمیز کردن این شیرآلات استفاده کنید. هفته‌ای یکبار برای استفاده از آمونیاک و دستمال کافی است.
  • در بازار اسپری مخصوص شیرآلات طلایی موجود است. بهتر است از این محلول خریده و در خانه داشته باشید. محلول را روی شیر اسپری کرده و 10 دقیقه صبر کنید. سپس بدنه شیر را به خوبی با آب شسته و به خوبی نیز خشک کنید.

سخن آخر

کیفیت شیرآلات نیز در دوام آنها و حتی تمیزی ساده‌تر موثر است. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم سری به فروشگاه اینترنتی شیرآلات یراق نما بیندازید و بهترین شیرآلات با بهترین قیمت از معروفترین برندها را خریداری کنید.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد و بتوانید شیرآلاتی براق و درخشان و در نهایت خانه‌ای زیبا داشته باشید. در مقالات بعدی درباره روش‌های تمیز کردن رسوبات و جرم بخصوص رسوبات آهکی از شیرآلات خواهیم نوشت. پس ما را دنبال کرده و منتظر مقالات بعدی باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *