دسته‌بندی نشده

3 روش ساده تمیز کردن سینک ظرفشویی

تمیز کردن سینک ظرفشویی آشپزخانه یراق نما

آشپزخانه باید همیشه تمیز و مرتب باشد. زیرا می‌توان آشپزخانه را نمادی از تمیزی کل خانه دانست. طبیعی است که آشپزخانه بیش از هر قسمت دیگری از خانه نیاز به نظافت دارد زیرا افراد خانواده سروکار زیادی با این بخش دارند. تمام غذاها، نظافت ظروف و … همگی در آشپزخانه انجام می‌شود. منبع تمام بوهای مطلبوع و هیجان انگیز آشپزخانه است و باید همیشه تمیز و خوشبو باشد. از مهمترین اجزای آشپزخانه نیز سینک است که در آن ظروف و مواد غذایی شسته می‌شوند. پس تمیز کردن سینک ظرفشویی اهمیت بسیاری دارد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا بهترین روش‌های تمیز کردن انواع سینک ظرفشویی را در این مقاله از یراق نما برای شما کاربران عزیز لیست کنیم. در ادامه همراه ما باشید.

 

اهمیت تمیز کردن و برق انداختن سینک ظرفشویی

 

ما از سینک برای شستن میوه‌ها، سبزیجات، ظروف و حتی مراحل اولیه تهیه و پخت غذا استفاده می‌کنیم. با اینکه سینک برای تمیز کردن ظروف و شستن مواد غذایی استفاده می‌شود اما خودش نیز نیاز به نظافت دارد. شاید فکر کنید آب برای  تمیز کردن انواع سینک ظرفشویی کافی است اما باید بگوییم آب به تنهایی می‌تواند بستر مناسبی برای رشد باکتری‌ها فراهم کند. پس بهتر است با مواد شوینده مناسب اینکار را انجام دهید. در این صورت علاوه بر تمیز شدن می‌توانید انواع سینک استیل خود را مانند روز اول برق بیندازید و در انتها از پاکیزگی و سلامت محیط آشپزخانه خود اطمینان حاصل کنید.

 

تمیز کردن سینک ظرفشویی استیل در یراق نما

 

1- نظافت مرتب برای از بین بردن رسوب و جرم سینک

 

پیشگیری بهتر از درمان است به همین دلیل توصیه می‌کنیم برای تمیز کردن انواع سینک ظرفشویی خود یک برنامه مرتب داشته باشید. در ادامه پیشنهاداتی برای شما خواهیم داشت.

 

تمیز کردن روزانه سینک

 

پس از هر بار شستن ظروف، سینک توسط چربی‌ها و جرم‌ها آلوده می‌شود. پس بهتر است هر روز پس از شستن ظرف‌ها، سینک را نیز بشویید. یکی از بهترین کارها برای تمیز کزدن انواع سینک ظرفشویی بصورت روزانه استفاده از آب و صابون یا آب و مایع ظرفشویی است تا بتوانید به خوبی چربی‌ها را از بین ببرید.

 

تمیز کردن هفتگی سینک

 

برای ضدعفونی و براق کردن سینک می‌توانید هفته‌ای یکبار از سرکه سفید استفاده کنید به این صورت که سطح سینک را به سرکه آغشته کرده و 15 دقیقه صبر کنید. سپس با آب و صابون سینک را بشویید. به یاد داشته باشید که از هر محلولی استفاده کردید در انتها باید سینک را با آب آبکشی کنید.

 

تمیز کردن ماهانه سینک

 

اگر به صورت روزانه و هفتگی سینک استیل خود را تمیز کنید هیچگاه نیازی به این مرحله پیدا نخواهید کرد. با این حال برخی افراد فرصت نظافت منظم سینک را ندارند و پس از مدتی سینک استیل جرم گرفته و لک می‌شود. در این حالت چاره کار جوش شیرین است. این ماده به خوبی سینک‌ ها به خصوص سینک‌ های استیل را برق انداخته و رسوبات را از سطح آنها می‌زداید. برای رسوب زدایی اول باید سینک خود را خیس کنید، جوش شیرین را روی سینک بمالید و حدود 10 تا 15 دقیقه صبر کنید. سپس با سرکه ضد عفونی کرده و با آب و صابون بشویید. با انجام این کار سینک شما مانند روز اولش خواهد شد.

 

2- تمیز کردن سینک با توجه به جنس آن

 

سینک‌ها با انواع متریال مانند استیل، سنگ، گرانیت و شیشه ساخته می‌شوند. طبیعی است که تمیز کردن انواع سینک ظرفشویی متفاوت خواهد بود به همین دلیل توصیه می‌کنیم حتما با توجه به جنس سینک خود ماده شوینده و روش تمیز کردن را انتخاب کنید تا عمر سینک ظرفشویی افزایش پیدا کند.

 

بهترین روش برای تمیز کردن سینک استیل

 

برای شستشوی سینک های استیل کافیست همانطور که در اول مقاله گفتیم از آب و صابون و سرکه استفاده کنید. اما اگر سینک کثیف تر از این حرف‌ها بود کمی جوش شیرین را با سرکه سفید مخلوط کرده و به کمک یک اسفنج روی سینک بکشید. پس از آن سینک را با آب و صابون شسته و کاملا خشک کنید. در انتها برای براق کردن سینک خود می‌توانید از روغن بچه یا روغن زیتون استفاده کرده و به مقدار بسیار کم روی سطح سینک پخش کنید.

 

روش تمیز کردن سینک ظرفشویی در یراق نما

 

بهترین روش برای تمیز کردن سینک سرامیکی

 

برای تمیز کردن این نوع سینک ماده پاک کننده مخصوص به صورت ژل یا کرم وجود دارد که می‌توانید استفاده کنید. این روش یکی از بهترین روشهای تمیزکردن انواع سینک ظرفشویی سرامیکی است که به آسانی تمیز آن را تمیز می کند و اگر اندکی به نظافت آن اهمیت دهید سینک شما همیشه مانند روز اول خواهد بود. تنها نکته مهم این است در تمیز کردن سینک از وسایلی چون مسواک و سیم ظرفشویی استفاده نکنید زیرا سطح سینک شما را خراش می‌دهند.

 

بهترین روش برای تمیز کردن سینک گرانیتی

 

برای تمیز کردن این نوع سینک یا هر سینک دیگری باید از استفاده از مواد شیمیایی قوی مانند آمونیاک یا جوهرنمک بپرهیزید. برای تمیز کردن روزانه این نوع از سینک استفاده از یک دستمال یا اسفنج نرم همراه با آب و صابون کفایت می‌کند. از جوش شیرین و سرکه نیز می‌توانید استفاده کنید ولی از آنجایی که این نوع سینک راحت تمیز می‌شود کمتر نیاز به استفاده از این مواد پیدا خواهید کرد.

 

بهترین روش برای تمیز کردن سینک با سنگ کورین

 

سنگ کورین متریالی خاص و زیباست که به علت زیبایی منحصربفرد و امکان طراحی‌های متفاوت بسیار مرسوم شده است. تمیز کردن انواع سینک ظرفشویی با سنگ کورین راحت است ولی نیاز به توجه و تداوم دارد. سعی کنید هر روز سطح سنگ را از گرد و غبار پاک کنید. در صورت ایجاد لک سریعا آن را با آب و صابون شسته و سپس کاملا خشک کنید تا لک آب نیز روی آن باقی نماند.

اگر با لکه‌های سرسخت مواجه شدید می‌توانید اندکی از شوینده‌های قوی استفاده کنید ولی توصیه ما این است ابتدا تلاش کنید با سایر مواد مانند آب و صابون و سرکه و اسفنج لکه را از بین ببرید. سنگ کورین آنتی باکتریال است ولی اگر خواستید می‌توانید در فواصل زیاد با استفاده از یک قاشق سوپ خوری مایع سفید کننده یا همان وایتکس و مخلوط کردن آن با 3.5 لیتر آب سینک خود را ضدعفونی کنید.

سنگ‌های کورین اصولا مات یا نیمه مات هستند ولی اگر علاقه داشتید که براق شوند پس از نظافت آن می‌توانید از اسپری‌های براق کننده موجود در بازار استفاده کنید.

 

بهترین روش برای تمیز کردن سینک شیشه‌ای

 

سینک شیشه‌ای ظاهری خاص و تجملی دارد ولی به علت آسیب پذیری بالا و گران بودن کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. تمیز کردن انواع سینک ظرفشویی شیشه ای آسان است ولی باید هر روز سینک را تمیز کرد. زیرا شیشه به راحتی لک می‌گیرد. با آب و صابون و سپس پاک کننده شیشه می‌توانید به راحتی این نوع سینک را پاک کنید تنها باید مراقب باشید سطح سینک خش نیفتد.

 

 تمیز کردن انواع سینک ظرفشویی گرانیتی در یراق نما

 

3- خرید سینک ظرفشویی با کیفیت

 

تا اینجا درباره روش‌های تمیز کردن انواع سینک ظرفشویی و مدت آنها صحبت کردیم که بسیار مهم بودند. اما کیفیت سینک نیز تا حد زیادی می‌تواند در کثیف شدن، جرم گرفتن و خش افتادن آن موثر باشد. پس توصیه ما به شما کاربران عزیز این است همیشه سعی کنید از سینک‌های با کیفیت و برندهای معتبر استفاده

گاز رومیزی سینک ظرفشویی یراق نما

کنید. پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی با بهترین برندهای تولید کننده سینک به فروشگاه اینترنتی یراق نما مراجعه کنید و از برندهای معتبری همچون اخوان، استیل البرز، سینک ظرفشویی لتو و … دیدن کنید. همچنین در سایت یراق نما محصولات دیگری همچون گاز رومیزی، هود و … موجود می باشد. برای داشتن اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران یراق نما بگیرید.

 

چگونه بوی بد  انواع سینک ظرفشویی را از بین ببریم؟

 

تنها تمیز کردن انواع سینک ظرفشویی بوی بد سینک را از بین نمی برد. دلایل مختلفی برای بو گرفتن سینک ظرفشویی وجود دارد. شایع ترین دلیل آن ورود گاز سولفید هیدروژن از فاضلاب است. این بوها بسیار زننده هستند ولی خوشبختانه از بین بردن آنها کار بسیار راحتی است. شما می‌توانید از محلول‌های شیمیایی پاک کننده لوله‌ها استفاده کنید. البته برخی افراد به این مواد حساسیت دارند به همین دلیل توصیه می‌کنیم هنگام استفاده از این مواد پاک کننده از دستکش و ماسک صورت استفاده کنید.

متاسفانه استفاده مداوم از این محلول‌های شیمیایی باعث فرسوده شدن لوله‌ها می‌شوند به همین دلیل بهتر است در اکثر مواقع از مواد شوینده طبیعی استفاده کنید. در ادامه برخی روش‌ها برای از بین بردن بوی بد سینک با استفاده از مواد طبیعی را شرح خواهیم داد.

 

جوش شیرین و آبلیمو

 

این دو ماده طبیعی برای از بین بردن آلودگی‌ها و بوی بد معجزه می‌کنند. جوش شیرین و آبلیمو را به مقدار مساوری مخلوط کرده و درون لوله بریزید. 10 دقیقه صبر کرده و سپس برای یک دقیقه آب سرد را باز کنید.

 

تمیز کردن سینک ظرفشویی با جوش شیرین در یراق نما

 

سرکه و لیمو

 

یک لیمو را به قطعات کوچک تقسیم کرده و درون قالب‌های یخ بیندازید، سپس قالب ها را با سرکه پر کرده و درون فریزر قرار دهید تا یخ بزند. هر روز دو عدد از این قالب ها را درون سینک و در مسیر لوله قرار داده تا کم کم آب شود و بوی بد را از بین ببرد. این روش برای تمیز کردن انواع سینک ظرفشویی کاربرد دارد

 

آب و مخمر

 

آخرین راهکار استفاده از آب و مخمر است. در آب جوش یک بسته مخمر نان ریخته و آن را حل کنید. هنگام شب محلول را درون لوله ریخته و تا صبح آب را باز نکنید تا محلول کار خود را بکند.

 

چگونه چاه سینک ظرفشویی را باز کنیم؟

 

بعضی مواقع پیش می‌آید که چاه سینک ظرفشویی می‌گیرد. قطعا همه شما با چنین وضعیتی روبرو شده‌اید. بسته به نوع و شدت گرفتگی روش‌های متفاوتی برای باز کردن چاه سینک ظرفشویی وجود دارد که توضیح می‌دهیم.

  • خوشبختانه بیشتر گرفتگی ها با استفاده از تلمبه از بین می‌رود. تلمبه با ایجاد مکش و خلاء می‌تواند راه چاه را باز کند.
  • می‌توانید به مقدار مساوی سرکه و نمک یا سرکه و جوش شیرین را مخلوط کرده و درون لوله‌ها بریزید تا چاه باز شود.
  • جوهرنمک یک ماده بسیار قوی برای باز کردن چاه و لوله‌ها است. اما این ماده به سینک آسیب می‌زند پس هنگام استفاده دقت کنید جوهرنمک درون سینک ریخته نشود.
  • اگرهیچ کدام از روش‌های بالا جواب نداد زانویی را چک کنید. اکثر اوقات تجمع زباله در این قسمت باعث گرفتگی می‌شود.
  • در انتها اگر زانویی نیز مشکلی نداشت باید از فنر استفاده کنید. برای اینکار باید از شرکت‌های لوله بازکنی کمک بگیرید.

جلوگیری از گرفتگی چاه سینک ظرفشویی

 

ما روش‌های باز کردن چاه را برایتان مفصل توضیح دادیم. اما قبلا هم گفتیم پیشگیری بهتر از درمان است. به همین دلیل بهتر است راه‌های پیشگیری از گرفتگی چاه سینک را پیش بگیرید. روش های تمیز کردن انواع سینک ظرفشویی و جلوگیری از گرفتگی عبارتند از:

  • اگر چربی زیادی از لوله عبور کرد سریعا آب داغ را باز کنید. زیرا چربی باعث چسبیدن سایر مواد به دیواره لوله‌ها می‌شود ولی آب داغ چربی‌ها را آب کرده و از بین می‌برد.
  • کیسه جاروبرقی و جارو دستی خود را در سینک نشویید.
  • قبل از شستن ظروف مواد اضافه روی آنها را پاک کرده و در سطل زباله بریزید، سپس ظرف‌ها را بشویید.
  • بهتر است هرچند وقت یکبار بدون اینکه لوله‌ها گرفته باشند از محلول سرکه و نمک استفاده کنید.

 

باز کردن چاه سینک استیل در یراق نما

کلام آخر

 

امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید و برایتان مفید واقع شده باشد. اگر شما نیز روشی برای تمیز کردن انواع سینک ظرفشویی استفاده می‌کنید که در این مقاله توضیح داده نشده است، خوشحال می‌شویم از طریق بخش نظرات با ما در میان بگذارید. منتظر سایر مقالات تخصصی و آموزشی از فروشگاه اینترنتی یراق نما باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *