هود

راهنمای خرید انواع هود آشپزخانه

هود آسانسوری

[vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]

َََراهنمای خرید انواع هود های آشپزخانه

ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که روز به روز انسان ها با پیشرفت هایی در همه ی عرصه ها مواجه می شوند، تحولاتی که شاید اگر مسیرشان را به صورت گذرا نگاهی بیاندازید حیرت شما را فرا بگیرد. به تناسب پیشرفت های بشریت، نیاز های انسان ها نیز روز به روز افزایش میابد.
امروزه در عرصه لوازم خانگی شما، شاهد اختراع لوازمی هستید که بسیار کاربردی بوده، به گونه ای که هر انسانی برای راحت بودن در زندگی خود،به آن وسیله نیاز دارد. یکی از این وسایل، وسیله ای به اسم هود است.
شما امروزه تقریبا اگر وارد هر آشپزخانه ای بشوید این وسیله را در آن جا مشاهده می‌کنید،علت این امر را می‌توان ناشی از اهمیت کارایی این وسیله در آشپزخانه دانست.
هود وسیله ای است که هوای نامطلوبی که در اثر عواملی مانند آشپزی و.. در آشپزخانه ایجاد می شود را درون خود کشیده و باعث می شود، فرد به راحتی به ادامه ی کار خود برسد بدون آنکه احساس کند هوای اطراف نامطلوب است.
تعدد مارک ها ومدل ها در این زمینه، درکنار نکات بسیار مثبتی که برای بشریت داشته است، باعث شده است که زمانی که فردی بخواهد اقدام به خرید این وسیله کند دچار سردرگمی شده و نتواند انتخاب عاقلانه و درستی را انجام دهد، به همین دلیل زمانی که می خواهید وسیله ای را تهیه کنید سعی کنید که اطلاعات نسبتا جامعی را در رابطه با آن به دست آورده و سپس اقدام به خرید کنید.

انواع مدل های هودآشپزخانه

  • هود های زیر کابینتی
  • هود های دیواری
  • هود های جزیره‌ای
  • هود های مخفی
  • هود های آسانسوری

هود های زیر کابینتی

این مدل هود ها در بین مدل های دیگر، طرفدارن بیشتری را به خود جذب کرده است. این هود ها متداول ترین ویکی از رایج ترین هود هایی است که در بازار مشاهده می شود.
این مدل از هود ها در بالای اجاق گاز وصل شده و زیر کابینتی که بالای اجاق گاز قرار دارد وصل می شود. شما در این مدل شاهد انواع و اقسام هود هایی هستید که هرکدام دارای قیمتی مناسب با کارایی که انجام می‌دهند هستند.هود زیر کابینتی در فروشگاه اینترنتی یراق نما
بعضی از مدل های موجود دارای قیمتی بالاتر نسبت به بقیه هستند و علت این امر را میتوان ناشی از آن دانست که این مدل هاکانال های خروج هوا دارند تا ذرات را از آشپزخانه به بیرون بفرستند. نمونه ای از این نوع هود در پایین آورده شده است.

هود های دیواری
شاید هنگامی که هود های زیر کابینتی را برایتان توضیح دادیم این فکر از ذهنتان گذر کرده باشد که، اگر آشپزخانه ای دیزاینش به گونه ای بود که کابینتی بالای گاز نداشت، برای تهیه ی هود این آشپزخانه چه باید کرد؟ پاسخ به این سوال بدین گونه است که: برای آشپزخانه هایی که دارای دیزاین مخصوص هستند و کابینتی در بالای گاز آن ها وجود ندارد، از هود های دیواری می‌توان استفاده کرد. هود آشپزخانه

این هود ها در بالای گاز وصل شده و شبیه دودکش هستند هوای نامطلوب را درون خود می‌کشند. این هود ها اصولا قیمت بالاتری نسبت به هود های زیر کابینتی دارند و آن هم به دلیل حجم بزرگ تر و مکش بیشتر است.

هود های جزیره ای

زمانی که آشپزخانه ای به صورت خیلی خاصی ساخته می شود که نه دیوار و نه کابینتی بالای گاز دارد، تنها هودهای جزیره ای هستند که انتخابی مناسب و دقیق برای این آشپزخانه به حساب می آیند. این هود ها از سقف آویزان می شوند و بازفیلتری که درون خود دارند هوارا مطلوب می‌کنند. این هودها بسیار شیک هستند و مدل های بسیار جذابی از آن ها در بازار های مختلف وجود دارد اما تنها عیبی که می‌توان روی این مدل بگذاریم آن است که مکش آن نسبت به بقیه‌ی هود ها تاحدودی کمتر است.

هود های مخفی

برای خرید و استفاده از این هود ها محدودیتی وجود ندارد ودیگروجود کابینت، دیوار و سقف ملاک نیست و شما با داشتن هرنوع آشپزخانه ای می‌توانید از این مدل ها استفاده کنید. این مدل ها به این دلیل به نام مخفی هستند که، بزرگ نیستند و جای زیادی را اشغال نمی‌کنند و از طرفی مکش نسبتا پایینی دارند.

.هود مخفی

اگر شما برای آشپزخانه ی خود این مدل را پسند کردید، باید خودرا آماده ی پرداخت هزینه ای سنگین کنید.
هود های آسانسوری:
هود های آسانسوری یا همان تلسکوپی، هود هایی هستند که کاملا مخفی بوده و هیچ کس متوجه وجود هود در آشپزخانه نمی شود. این هود ها برای افرادی مناسب است که اصلا تمایلی به دیده شدن هود در آشپزخانه ی خود ندارند. شما زمانی می‌توانید از این هود ها استفاده کنید که دیزاین آشپزخانه تان به گونه ای طراحی شده باشد که وجود کابینت بالای گاز جلوه ای زشت به آشپزخانه تان ندهد. این هود ها در زیر کابینت به صورت کاملا مخفی نصب می شوند. در این مدل، شما شاهد انواع و اقسام هودها با مکش های مختلف هستید.هود آسانسوری لتو

رابطه مستقیم خرید هود با بودجه شما
شما برای تهیه‌ی هود مناسب خود، ابتدا باید بودجه ی خودرا مشخص کنید و بر اساس آن اقدام به خرید هودی متناسب کنید. هودها در انواع و اقسام مختلف تولید می‌شوند که معیار تغییر قیمت آن ها، مارک شرکتی که آن را تولید کرده است، مکش، صدایی که از آن تولید می‌شود، و همچنین دیزاین و خروجی هوا است.

سایز هود چگونه باید باشد؟
شما ابتدا باید آشپزخانه ی خود و گاز خودرا بسنجید و سپس در رابطه با اندازه ی مناسب آن تصمیم بگیرید. مثلا اگر شما هود را برای آشپزخانه ی یک رستوران بزرگ با گاز های بزرگ می‌خواهید قطعا باید بزرگ ترین ساز موجود در بازار را تهیه کنیدو بلعکس اگر هود را برای آشپزخانه ی منزل کوچک خود که دارای گاز رومیزی بسیار کوچکی است می‌خواهید، باید هودی را انتخاب کنید که بسیار کوچک بوده و مکش پایینی را دارد.

برای آشنایی با هود مخفی کلیک کنید 

مکش هود :
مکش هود اصولا رابطه ای مستقیم با اندازه ی هود دارد، اما هود های کوچکی هم وجود دارند که، با وجود سایز کوچک خود مکش نسبتا بالایی را دارند. این امر باز هم به هدف شما از خرید باز می‌گردد. اگر شما فردی هستید که به غذاهای سرخ کردنی علاقه دارید و بیشتر وعده های غذایی شمارا این گونه غذاها تشکیل می دهد به شما پیشنهاد می‌کنیم که هودی با مکش بسیار بالایی را انتخاب کنید و بلعکس اگر وعده های غذایی شما وخانواده تان وعده هایی است که بیشتر از غذاهای آب پز تشکیل شده است، خرید هودی با مکش پایین نیز می‌تواند انتخابی مناسب برای شما باشد.

شاخصه های مورد اهمیت در خرید هود آشپزخانه

  • صدا
  • طراحی
  • نوع تهویه
  • سرعت فن هود
  • نصب آسان
  • چراغ
  • حسگرای هود
  • خاموش شدن خودکار

صدا :وجود صدا امری طبیعی برای هر هودی است اما این کم و زیاد بودن صداست که در هود ها متفاوت است. صدای کم در هود بسیار مهم و حیاتی است. تصور کنید که شما درحال درست کردن غذایی سرخ کردنی هستید و بچه شما خواب است حال اگر هود شما بسیار پرسرو صدا باشد با روشن کردن آن شوکی بسیار بزرگ به بچه تان وارد می شود. پس کم سروصدا بودن هود بسیار مهم است.

طراحی: داشتن طرحی زیبا همیشه برای خریداران جز پر اهمیت ترین آبشن ها بوده است. بسیاری از افراد هزینه های بسیار سنگینی را برای دیزاین آشپزخانه خود صرف می‌کنند تا آشپزخانه ای زیبا و جذاب داشته باشند. به همین دلیل داشتن طرحی زیبا و به روز برای این افراد بسیار دارای ارزش است.

نوع تهویه: تهویه ی خوب و مناسب اصلی ترین کارکرد هود به شمار می آید. به همین جهت عالی و کار آمد بودن تهویه امری مهم و ضروری است. هودهایی که امروزه وجود دارند دارای دونوع تهویه می باشند، به این صورت که نمونه هایی از هود ها دارای فیلتر مخصوصی هستند که با استفاده از آن هوایی را که درون خود کشیده اند، پاک سازی می‌کنند. و نمونه های دیگر طریقه کارشان بدین شکل نمی باشد و آن ها فقط نقش مکش را داشته و با استفاده‌ از کانال هایی که به بیرون راه دارند هوارا پاکیزه می کنند. برای نصب نوع دوم از هود ها حتما احتیاج به کانال کشی و صرف هزینه زیاد هستید اما در عوض شاهد کارکرد عالی این وسیله می باشید. به شما توصیه می کنیم که سعی کنید نوع دوم را برگزینید زیرا :نوع اول نیازمند فیلتر های مخصوص است و بعد از مدتی لازم است فیلتر آن تعویض شود، اما نوع دوم دیگر احتیاج به این کار را ندارد وشما می‌توانید مدت خیلی طولانی از این هود استفاده کنید.

فن هود ها
اگر نگاهی اجمالی به هود های موجود بیاندازید، متوجه این مسئله می شوید که همه ی آن ها دارای فن هستند. فن در اصل سرعت مکش هودرا تنظیم می‌کند. هودهایی که دارای فن با قابلیت تغییر هستند، بسیار هود های مناسبی بوده واکثر کسایی که قصد خرید هود دارند، خواهان تهیه‌ی این مدل از هود هستند.

علت این امر را می‌توان این گونه شرح داد که:هود هایی که فن متغیر دارند در اصل هود هایی هستند که درجه ای برروی آن ها قرار گرفته است که با توجه به آن فرد می‌تواند سرعت فن را کم وزیاد کند. دراصل این کار به اشخاص کمک می‌کند که در هنگام آشپزی، با توجه به نوع غذا و بویی که از غذا خارج شده است، فن را تنظیم کنند. البته این را بدانید که هرچه قدر سرعت فن را زیاد کنید صدای بیش تری را نیز باید تحمل کنید.

نصب هود
برای نصب کردن هودی که تهیه کرده اید لازم است این نکته را مورد توجه قرار دهید که، هود هایی که دارای کانال جدا هستند،نصب بسیار سختی دارند و حتما باید افرادی که در این زمینه ماهر هستند این کار رابرای شما کنند. اما در مقابل برای نصب بقیه‌ی هود ها، که نصب آسانی دارند لازم نیست که حتما از متخصص استفاده کنید و اگر تا حدودی دست به آچارتان خوب باشد خودتان هم می‌توانید هود را نصب کنید. برای نصب دسته اول هود ها( هودهایی که کانال جدا دارند) اصولا جایی که از آن، این وسیله را تهیه‌ می‌کنید، اشخاصی را که شغل‌شان نصب این گونه از هودها است را به شما معرفی می کند و بدین طریق نیازی نیست دیگر خودتان به دنبال فردی ماهر برای نصب هودتان بگردید.

برخی از مواردی که بهتر هستش هودها داشته باشند:
حس گر های حرارتی : وجود حس گرهای حرارتی دراصل آبشنی در هود های بسیار پیشرفته می باشد که کارکرد این حس گرها به این صورت است که :زمانی که هود به درجه ی خاصی از گرما می رسد این حس گرها به صورت اتوماتیک روشن می شوند.
چراغ: اکثر هود ها دارای چراغ هایی هستند که شما در هنگام آشپزی بتوانید با روشن کردن این چراغ ها دید بهتری داشته و راحت تر آشپزی کنید. اما تعداد وکیفیت این چراغ ها در هر هودی متفاوت است. برخی از هود ها دارای چراغ هایی با روشنایی زیاد و کیفیت نگر عالی هستند وبرخی دیگر فقط دارای چراغ های معمولی می باشند.
خاموش شدن خود کار:خاموش شدن خودکار نیز یکی دیگر از آبشن های موجود در هود های پیشرفته است.درست است که نبود این کارایی در هود ضرری برای شخص مصرف کننده ندارد اما وجودش نیز خالی از لطف نمی باشد. با استفاده از این کارایی شما با تنظیم کردن عددی برروی هود، دراصل به هود دستور می‌دهید که چه مدت روشن باشد و هوارا تسویه کند.

طراحی هود
با پیشرفت روز افزون جهان ومدرن شدن انسان ها، انسان ها در هر زمینه ای دچار پیشرفت و تغییر و تحولات بسیار بزرگی شده اند. درگذشته تنها کارایی لوازم خانگی ها دارای اهمیت بوده است اما امروزه علاوه بر کارایی داشتن طرح زیبا نیز بسیار مهم و ملاک بسیاری از افراد برای انتخاب می باشد. امروزه در مدل هایی از هودها که برایتان نام برده ایم، شما شاهد طرح ها و رنگ های مختلفی هستید. در هر مدل طراحی های زیبا و منحصر به فردی وجود دارد که انتخاب یکی از این طرح های زیبا به عهده ی سلیقه و ذوق خریدار است. شما با توجه به دیزاین و رنگ آشپزخانه تان باید طرحی مناسب و زیبایی را انتخاب کنید

امیدواریم مطالب گفته شده برای شما خریداران عزیز مفید واقع شده باشد و اطلاعات شما را در این زمینه بالابرده باشد. از طرفی نکات گفته شده را به دقت مطالعه کنید تا در هنگام خرید با مشکلی مواجه نشوید.

فروشگاه اینترنتی یراق نما به عنوان بزرگترین نمایشگاه وفروشگاه انواع مدل هود های آشپزخانه ایرانی وخارجی را با مناسب ترین قیمت عرضه میدارد.مشتریان گرامی میتوانند با مراجعه به این فروشگاه اینترنتی بصورت آنلاین کالای مورد نظر خود را خرید نمایند ودر درب منزل تحویل بگیرند.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_toggle title=”در خرید هود آشپزخانه چه شاخصه هایی دارای اهمیت است؟”]عواملی مانند صدا، طراحی، نوع تهویه، سرعت فن هود، نصب آسان، چراغ، حسگر دود و خاموش شدن خودکار از جمله شاخصه های خرید هود آشپزخانه می باشد.[/vc_toggle][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_toggle title=”سایز هود باید در چه ابعادی باشد؟”]برای انتخاب سایز مناسب هود باید ابتدا ابعاد آشپزخانه را سنجید و سپس بر اساس آن به انتخاب هود مناسب پرداخت.[/vc_toggle][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_toggle title=”هود آشپزخانه چه مدل هایی دارد؟”]هود زیر کابینتی، دیواری، جزیره ای، مخفی و آسانسوری از جمله انواع هود می باشد.[/vc_toggle][/vc_column][/vc_row]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *