سینک

سینک اخوان

سینک اخوان-یراق نما

[vc_row][vc_column][vc_column_text]
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]


کلیت سینک اخوان

اگر شما هم به دنبال جایگزین یک سینک آشپزخانه هستید، به سبک ، اندازه و (شاید مهمتر از همه) مواد ساخته شده سینک باید فکر کنید. برخی از مواد بسیار با دوام و در برابر لکه ها، جوش و خراش بسیار مقاوم هستند، در حالی که برخی دیگر ظریف تر، مناسب تر برای استفاده از نور ​​هستند. بنابراین در مورد نقاط قوت و ضعف های احتمالی ماده سینک آشپزخانه، گزینه ها را بخوانید تا بتوانید انتخاب مناسبی برای بازسازی آشپزخانه خود داشته باشید.

حتی اگر شما یک آشپز مشتاق نباشید، سینک آشپزخانه باز هم یکی از مهم ترین وسایل یک آشپزخانه است. از شستن دست ها تا تمیز کردن ظروف، سینک شما نقش اساسی در عملکرد و طراحی آشپزخانه شما دارد. در این مطلب میخواهیم با انواع مختلف سینک اخوان آشنا شویم و به بررسی کلی آن بپردازیم.

سینک اخوان یکی از بهترین و شناخته شده ترین سینک های آشپزخانه می باشد که کیفیت، زیبایی و تنوع بالا را با هم تلفیق نموده است. علیرغم کیفیت بالا و رعایت استانداردها در طراحی این نوع سینک، لازم است در زمان انتخاب و خرید سینک اخوان به چند نکته مهم توجه داشته باشید که در ادامه به آنها اشاره خواهیم داشت و همچنین با مزایا و معایب سینک های اخوان بر اساس جنس آنان می پردازیم.

انواع مختلف سینک های اخوان

سینک ظرفشویی استیل ضد زنگ

استیل بدون آلیاژ و ضد زنگ محبوب ترین ماده برای سینک های آشپزخانه مدرن است، ظاهری براق و به خصوص در هنگام جفت شدن با گرانیت، سنگ یا میزهای چوبی بهترین انتخاب است.

مناسب برای: انواع استفاده؛ آشپزخانه هایی با میز سنگی یا گرانیتی

مزایا سینک ظرفشویی استیل

مقرون به صرفه؛ تمیز کردن و نگهداری آسان

معایب سینک ظرفشویی استیل

می تواند پر سر و صدا باشد؛ لکه های آب را نشان می دهد.

سینک اخوان استیل-یراق نما

سینک اخوان توکار

سینک ظرفشویی سنگی

سینک های سنگی، مانند گرانیت و سنگ مرمر (حتی می توانید آنها را از جنس چوب کوچک ساخته شده پیدا کنید!). به لطف تنوع طبیعی و رنگدانه، هر سینک سنگی بی نظیر است.سنگ، با دوام، اما فشرده است. آب بندی مناسب برای جلوگیری از خراش، لکه دار شدن و صدمه زدن به مواد تمیز کننده و سایر مواد شیمیایی به مراقبت نیاز دارد. سینک های سنگی نیز بسیار سنگین هستند و به کابینت تقویت شده نیاز دارند.

مناسب برای: انواع استفاده؛ آشپزخانه هایی با سنگ طبیعی یا میز چوبی

مزایای سینک ظرفشویی سنگی

مقاوم در برابر حرارت؛ طول عمر طولانی؛ به خانه شما ارزش می افزاید.

معایب سینک ظرفشویی سنگی

بسیار سنگین، نیاز به کابینت مقاوم

سینک ظرف‌شویی شیشه ای

یک سینک شیشه ای، زیبایی خاصی به کانون آشپزخانه می دهد.سینک ظرفشویی شیشه ای در هزاران ترکیب رنگ مختلف موجود است. سینک ظرفشویی شیشه ای تمیز و نگهداری آن آسان است که یک مزیت بزرگ است. اما شکسته شدن شیشه ها نیز بسیار آسان است. نصب نادرست، بیش از محکم شدن زهکش، تغییر سریع دما یا ضربه مستقیم می تواند باعث ترک خوردگی یا خرد شدن یک رگ شیشه ای شود. توجه به این نکته ضروری است که اگر یک سینک ظرف شیشه ای را انتخاب کردید، اطمینان حاصل کنید که از شیشه مرغوب بهره گرفته شده است؛ زیرا شیشه قطعاً در صورت خرد شدن می تواند به شما یا پیشخوان شما آسیب برساند. محبوبیت سینک ظرفشویی شیشه ای ارتباط مستقیمی با قیمت آنها دارد.

مناسب برای: انواع استفاده؛ آشپزخانه هایی مجلل و خاص

مزایای سینک ظرف شویی شیشه ای

تنوع بسیار بالا، به خانه شما ارزش می افزاید.

معایب سینک ظرف شویی شیشه ای

آسیب پذیری بالا

 

برای راهنمایی خرید سبد سوپری کابینتی کلیک کنید 

 

سینک ظرف‌شویی سرامیکی

مواد متداول دیگری که در طراحی سینک ظرفشویی مورد استفاده قرار می گیرد سرامیک است. این مواد بیشتر برای یک مخزن کوچک حمام سفید مورد استفاده قرار می گیرد؛ که منحصر به فرد بودن آن را ارائه می دهد.

مناسب برای: انواع استفاده؛ آشپزخانه هایی منحصر به فرد

مزایای سینک ظرفشویی سرامیکی

تمیز کردن آنها بسیار آسان بوده و کاملاً بادوام هستند؛ بسیار مقرون به صرفه است.

معایب سینک ظرفشویی سرامیکی

بسیار ساده و در دو رنگ سفید و شیری هستند.

 

سینک اخوان-یراق نما

سینک اخوان

 

کاربرد سینک ظرفشویی اخوان

در اصل سه نوع سینک ظرفشویی مختلف وجود دارد که هر کدام به روشی متفاوت نصب می شوند: سینک ظرفشویی روکار، سینک های توکار و سینک ظرفشویی زیرکار.

سینک ظرفشویی روکار

به عنوان متداول ترین نوع سینک آشپزخانه، سینک ظرفشویی روکار با قرار دادن سینک در سوراخ از پیش بریده شده در کانال نصب شده است. لبه پهنای اطراف سینک آن را در بالای صفحه پشتی پشتیبانی می کند و سپس در جای خود با سیلیکون برای قرار گرفتن در آب محکم بسته می شود.

مزایای سینک ظرفشویی روکار

نصب این سینک ها بسیار آسان است زیرا آنها به راحتی قبل از تعویض در محل اسلاید می شوند. از آنجا که آنها رایج ترین نوع سینک ظرفشویی هستند، به راحتی پیدا می شوند و به طور معمول با قیمت پایینتری  فروخته می شوند.

سینک ظرف‌شویی توکار

در این مدل از سینک ظرفشویی، ابتدا کابینت برش داده می شود. سینک ظرف‌شویی از بالا بر روی کابینت سنگی در آشپزخانه قرار می گیرد. در این مدل هر چهار طرف سینک شما توسط کابینت احاطه می شود. لبه های سینک نیز بر روی کابینت قابل رؤیت است و معمولاً برجسته تر از سطح کابینت است.

سینک های ظرفشویی زیرکار

همانطور که از نام آن پیداست، سینک های زیرین به زیر میز یک کانتر متصل شده اند، در جایی که گیره های مخصوص اطمینان می دهند که سینک در جای خود باقی بماند یا سینک از زیر ساختار کابینت پایه پشتیبانی شود.

مزایای سینک های ظرفشویی زیرکار

این نوع سینک ها باعث تمیز کردن راحت تر و زیبایی شناسی مدرن می شود و فضای کمتری را نسبت به یک سینک بیش از حد با همان اندازه کاسه می گیرند.

 

سینک اخوان توکار- یراق نما


سینک توکار

 

مشخصات سینک اخوان

  1. سینک های فانتزی اخوان که دارای مدل های توکار و روکار هستند، در اندازه های 80 ، 100 و 120 سانتی و با لگن های عمیق تولید می شوند.
  2. سینک های نیمه فانتزی اخوان که دارای مدل های توکار و روکار هستند، در اندازه های 116 و 120 سانتی و با لگن هایی به عمق 15 سانتی متر، تولید می شوند.
  3. سینک های باکسی اخوان، که دارای مدل های توکار و زیر صفحه ای هستند، با ورقه های 1 و 1.1 میلی متری و با لگن هایی به عمق 20 الی 22 سانتی متر تولید می شوند.

 

برای راهنمایی خرید سبد سوپری کابینتی کلیک کنید 

 

5 نکنه کلیدی در رابطه با سینک اخوان

ضخامت ورق سینک

یکی از مهم ترین نکات و مواردی که لازم است در زمان انتخاب هر یک از انواع سینک اخوان به آن توجه داشت، ضخامت ورق های به کار رفته برای آنها اشاره نمود. این کاملا طبیعی است که هر چه ورق ها ضخامت بیشتری داشته باشند، سینک در برابر ضربه و وزن سنگین ظروف مقاومت بالاتری داشته و کیفیت آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد. در حالت معمول ضخامت این ورق ها 6، 8 و 2.1 میلیمتر می باشد و بدون شک با افزایش ضخامت، قیمت سینک نیز گران تر خواهد بود.

تعداد لگن ها در سینک اخوان

یکی از مهم ترین مواردی که لازم است در زمان انتخاب سینک به آن توجه داشت، تعداد لگن های آن می باشد. سینک ها در انواع مختلف یک، دو و سه لگن تولید میشوند که نوع تک لنگه آن، کوچک بوده و فضای زیاید برای قرار دادن ظروف در آنها وجود ندارد. به همین دلیل، اغلب خانم ها ترجیح می دهند سینک ظرفشویی دو یا سه تکه در آشپزخانه استفاده شود تا شستشوی ظروف راحت تر شود.

سینک اخوان توکار یا روکار؟

سینک های آشپزخانه را می توان بر اساس فاکتورهای مختلف دسته بندی نمود که از مهم ترین عوامل، نحوه نصب و قرار گرفتن آنها بر روی کابینت می باشد. بر همین اساس می توان آنها را در دو گروه توکار و روکار تقسیم بندی کرد که سینک های توکار داخل کابینت قرار میگیرند. در نوع روکار سینک روی کابینت قرار گرفته و بیشتر در مدل کابینت های قدیمی و فلزی کاربرد دارند. یکی از بهترین و جدیدترین انواع سینک اخوان که در زیباتر شدن ظاهر آشپزخانه نیز به شدت تاثیرگذار می باشد، سینک های توکار هستند.

عمق سینک

سینک ها در عمق های مختلفی تولید میشوند و با توجه به راحتی بیشتر برای شستشوی ظروف در سینک هایی با لگن های عمیق، اغلب خانم ها این گزینه ها را ترجیح می دهند. عمق لگن ها وقتی به اندازه کافی و استاندارد زیاد باشد، تعداد بیشتری از ظروف و قابلمه ها را می توان در آنها قرار داد و در حین ظرف شستن نیز آب به اطراف پاشیده نخواهد شد.

جنس سینک اخوان

همان طور که اشاره شد، اخوان از معتبرترین برندهای تولید کننده انواع سینک آشپزخانه می باشد که به دلیل کیفیت بالا در محصولات، از جایگاه ویژه ای در بازار برخوردار است. علیرغم کیفیت بالای محصولات این برند، پیشنهاد می کنیم به جنس ورق های به کار رفته برای این تجهیزات توجه داشته باشید. حتی الامکان سینک هایی را انتخاب کنید که ضد زنگ بوده و تحمل بالایی در برابر خراشیدگی داشته باشند. علاوه بر سینک های استیل، انواع سینک های شیشه ای و گرانیتی را می توانید از این برند خریداری کنید که زیبایی ظاهری و کیفیت آنها در سطح بسیار بالایی قرار دارد.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_toggle title=”ویژگی سینک های اخوان کدام است؟”]دقت در طراحی، ظرافت، دوام و مقاومت در برابر لکه و خراش از جملگی های آن است.[/vc_toggle][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_toggle title=”مزایای سینک ظرفشویی سنگی کدام است؟”]مقاومت در برابر حرارت، طول عمر زیاد از جمله مزایای آن می باشد.[/vc_toggle][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_toggle title=”سینک ظرفشویی دارای چه انواعی است؟”]سینک های ظرفشویی اخوان در انواع استیل، سنگی، شیشه ای، سرامیکی، روکار، توکار و زیرکار موجود است.[/vc_toggle][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_toggle title=”ویژگی های سینک شیشه ای کدام است؟”]تنوع زیاد، زیبایی و نگهداری آسان از جمله موارد متمایز کننده سینک های شیشه ای و دیگر سینک ها می باشد.[/vc_toggle][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *